استاندار گیلان گفت: کمیته‌ کاداستر اطلاعات مورد نیاز کمیته‌ اطلاعات جغرافیایی را تهیه و به صورت مستمر به روز رسانی کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مصطفی سالاری استاندار گیلان  امروز در نخستین نشست مشترک کمیته‌های تخصصی اطلاعات جغرافیایی گیلان و کاداستر با اشاره به اینکه کمیته‌ سامانه‌ جامع اطلاعات جغرافیایی، شفافیت را به دنبال دارد گفت: این اقدام علاوه بر کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از موازی کاری به تسریع در اجرای پروژه‌ها  منجرمی شود.
وی افزود : کمیته‌ کاداستر اطلاعات مورد نیاز کمیته‌ اطلاعات جغرافیایی را تهیه و به صورت مستمر به روز رسانی کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه در موضوع کاداستر 4 محدوده تعریف می‌شود اظهار داشت : یکی از محدوده‌ها مربوط به حوزه‌ اراضی ملی، جنگل‌ها و مراتع است که توسط منابع طبیعی نقشه‌ کاداستر تهیه می‌شود.

مصطفی سالاری خاطر نشان کرد : محدوده‌ دیگر حوزه‌ اراضی کشاورزی است و با توجه به اینکه در این اقدام مالکیت مردم و مرز زمین‌های شخصی با اراضی ملی مشخص می‌شود از حساسیت بالایی برخوردار است و توسط امور اراضی تهیه می‌شود.

وی  با بیان اینکه  تهیه دقیق تهیه این نقشه ‌ها باعث می‌شود تا اشخاص در امورات خود نیازمند نقشه ‌برداری مستقل نباشند افزود : با تهیه این نقشه‌ ها قطعاً مالکیت مردم نظم پیدا می‌کند.

استاندار گیلان بر ضرورت دسترسی مورد نیاز دستگاه‌های مختلف به نقشه‌های تهیه شده تأکید و اعلام کرد : دستگاه‌های متولی باید تصویرهای هوایی خام، کاداستر و نقشه‌های توپوگرافی به صورت دقیق به سامانه اطلاعات جغرافیایی وارد کنند تا در اجرای پروژه‌ها نیازمند استعلام مجدد نباشد.

مصطفی سالاری این طرح واحد بر موجب کاهش هزینه‌ها و نیز جلوگیری از اقدامات موازی توسط دستگاه‌های مختلف دانست و خاطر نشان کرد : این اقدام علاوه بر تسریع در اجرای پروژه‌ها، شفافیت را برای مردم به دنبال دارد و جلوی رانت و مسائلی از این قبیل را می‌گیرد.
وی افزود : پس از تکمیل سامانه اطلاعات جغرافیایی می‌توان در اختیار دفاتر خدمات الکترونیک قرارداد تا مردم با مراجعه به این دفاتر تکالیف خود را در بخش های مختلف بدانند.

استاندار گیلان با بیان اینکه با تقویت زیرساخت‌های استانی دستگاه‌های اجرایی را فعال خواهیم کرد تصریح کرد : درخصوص موضوع اطلاعات جغرافیایی و مکانی باید با انتخاب مشاوران قوی با جدیت اقدام و به صورت سریع محقق شود.

انتهای پیام/م.ع

 برگزاری نشست کمیته‌های تخصصی اطلاعات جغرافیایی در رشت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.