رکود بازار مسکن عامل اصلی کاهش ظرفیت صنایع معدنی؛

فعالیت۳۲۰ سنگبری در لرستان

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۳۲۰ سنگبری لرستان با ظرفیت‌های مختلف فعال هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ جمال مومیوند معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان کرد: اکنون در لرستان حدود ۴۰۰ سنگبری وجود دارد که شاهد فعالیت ۳۲۰ سنگبری هستیم.

وی ادامه داد: دلیل اصلی غیرفعال بودن ۸۰ سنگبری لرستان را باید بالا بودن سن تجهیزات و ماشین‌آلات آن‌ها و عدم رغبت سرمایه‌گذاران آن‌ها دانست.

معاون معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اظهار داشت: از سوی دیگر پنج سنگبری مدرن در استان مشغول به فعالیت بوده و محصولات خود را با شرایط بسیار مناسب در بازار‌های داخلی و خابرجی عرضه می‌کنند.

مومیوند عنوان کرد: با توجه به کمبود تقاضا در بازار فروش اکنون برخی از سنگبری‌های استان با ظرفیت ۲۰ تا ۴۰ درصد اسمی خود کار می‌کنند که دلیل اصلی آن نیز کاهش شدید تقاضاست که البته لرستان از نظر تعداد سنگبری‌های فعال جایگاه مناسبی در کشور دارد.

وی در ادامه با اشاره به تلاش برای نوسازی سنگبری‌های فرسوده استان، افزود: اکنون طرح‌های مختلفی برای نوسازی سنگبری‌ها در کشور در حال اجراست و امیدواریم بتوان در آینده شرایط را برای بهبود وضعیت کنونی مهیا کرد.

این مسئول بیان کرد: در صورت پرداخت تسهیلات در نظر داریم تعداد سنگبری‌های مدرنلرستان را به عدد ۱۰ رسانده و ۴۰ سنگبری معمولی استان را نوسازی و بازسازی کنیم.

معاون معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: اکنون بالای ۹۰ درصد از مواد معدنی استخراج شده از معادن لرستان به صورت مستقیم مختص به صنایع مختلف حوزه ساختمان و مسکن هستند.

مومیوند گفت: در نتیجه در شرایط کاهش تقاضای مسکن قرار داشته و همین عامل باعث کاهش فروش محصولات توسط واحد‌های سنگبری استان همچون سایر نقاط کشور شده است.

انتهای پیام/م

۳۲۰ سنگبری لرستان فعال هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.