مدير انتشارات دانشگاه اديان و مذاهب از انتشار كتاب اديان الهی و فرق اسلامي در آينده‌ای نزديك خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ محمد روحانی ،مدير انتشارات دانشگاه اديان و مذاهب با اشاره به محتوای کتاب ادیان الهی و فرق اسلامی اظهار کرد: دین مجموعه‌ای از معارف اعتقادی و احکام فرعی و عملی ارسالی از سوی خداوند برای هدایت و رستگاری بشر است.

وی خاطرنشان کرد: دین هدیه‌ بی‌بدیل الهی است که جایگزین ندارد. این هدیه آسمانی در طول حیات بشر به تناسب توان فکری و نیاز زندگی هر زمان از سوی پیامبران به بشر عرضه شده حاصل آن پدید آمدن ادیان و شرایع بزرگی مانند یهودیت، مسیحیت و اسلام است.

مدیر انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به اهمیت بررسی ادیان و مذاهب گفت: نکته مهم این است که تاریخ مصرف همه ادیان به جز آخرین و کامل‌ترین دین یعنی اسلام تمام شده بنابراین به دلایل عقلی قطعی تنها اسلام و مذهب شیعه اثنی عشری بر حق بوده و پیروی از آن مایه رستگاری و سعادت انسان است.

وی عنوان کرد: این کتاب در واقع به دنبال معرفی و بررسی ادیان بزرگ الهی و فرق مذهبی مهم اسلامی است. بخش اول کتاب ادیان الهی است که به کلیات، اسلام آیین برگزیده، یهود و مسیحیت می‌پردازد.

روحانی یادآور شد: بخش دوم کتاب مذاهب و فرق اسلامی نام دارد که پیدایش مذهب و زمینه‌ها، شیعه، فرقه‌های انحرافی شیعه شامل زیدیه، اسماعیلیه و  غلات و سیر تاریخی و تحولات آنها می‌پردازد.

وی عنوان کرد: در این کتاب به طور اساسی به دین‌ها، ساختار و زمان‌بندی آنها و دین اصلی و دین خاتم الانبیا اشاره می‌شود که امیدواریم این کتاب مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

مدیر انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه این کتاب از نظر شناخت مشترکات دینی آسمانی سودمند است گفت: مشترکات مذهبی اسلامی برای برقراری ارتباط سالم‌تر، تفاهم و نزدیکی بیشتر پیروان ادیان و مذاهب و کاستن از منازعات احتمالی بیان می‌شود.

کتاب ادیان الهی و فرق اسلامی اثری از عبدالله ابراهیم زاده آملی در 264 صفحه تألیف شده که به همت نشر ادیان وابسته به دانشگاه ادیان و مذاهب با قیمت 13 هزار تومان در آینده‌ای نزدیک وارد بازار نشر می‌شود.

انتهای پیام/ت

 انتشار کتاب ادیان الهی و فرق اسلامی اثری از عبدالله ابراهیم زاده آملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار