رئيس اتحاديه ناشران و كتابفروشان استان قم از اجرای طرح تابستانه كتاب در 87 كتابفروشی در سطح شهر خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛خرمی،رئيس اتحاديه ناشران و كتابفروشان استان قم با اشاره به آغاز طرح تابستانه کتاب از 15 مرداد امسال  گفت: این طرح به مدت 20 روز در سراسر کشور برگزار می‌شود و 87 کتابفروش قم در این طرح شرکت دارند.

وی خاطرنشان کرد: یارانه‌ 20 درصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این طرح اختصاص داده شده و 10 تا 30 درصد تخفیف از سوی کتابفروشان به مخاطبان این طرح عرضه می‌شود و در مجموع این طرح شامل 30 تا 50 درصد تخفیف است.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم با اشاره به هدف طرح تابستانه کتاب گفت: هدف این طرح ترویج کتاب و کتابخوانی است به طوری که با اختصاص یارانه میزان کتابخوانی بین علاقه‌مندان افزایش پیدا می‌کند و افراد می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز خود را با تخفیف بیشتر تهیه کنند در نتیجه کتاب با قیمت کمتر در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد.

خرمی با بیان اینکه ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از خوانندگان در این طرح پیگیری می‌‌شود عنوان کرد: افراد طی تماس زمان اجرای طرح را جویا می‌شوند تا کتاب‌های مورد نیاز خود را با تخفیف مناسب تهیه کنند و این طرح در کسب و کار کتابفروشان رونق ایجاد کرده است.

وی  یادآور شد: اسامی کتابفروشان مشمول این طرح در سایت خانه کتاب موجود است بنرهایی نیز مقابل هر کتابفروشی نصب شده تا افراد به آسانی بتوانند کتاب‌های خود را تهیه کنند.

وی افزود: مطالعه کتاب سبب تقویت دانش فرهنگی افراد می‌شود و در فعالیت افراد تأثیرات مثبت بر جای می‌گذارد به طوری که می‌توانند اثرات آن را در زندگی روزمره خود احساس کنند.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم با بیان اینکه 200 کتابفروش و هزار و 200 ناشر در سطح استان وجود دارد گفت: با توجه به شرایط رکودی که در بازار نشر کتاب وجود دارد اجرای چنین طرح‌هایی در افزایش فروش کتاب تأثیرگذار است.

انتهای پیام/ش

طرح تابستانه کتاب در 87کتابفروشی قم اجرا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار