رئیس جمهور فرانسه در کنفرانس خبری که در سفارت فرانسه در پکن برگزار شد، گفت اتحادیه اروپا به منظور حفظ رابطه با چین نیازمند رویکردی جامع درباره سرمایه‌گذاری خارجی در این کشور است.

مکرون: اتحادیه اروپا نیازمند رویکردی جامع  برای داشتن رابطه با چین استبه گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد اگر اروپا به دنبال کسب احترام و توجه از سوی چین است، لازم است یک رویکرد متحد و جامع برای جلوگیری از تصاحب خارجی دارایی‌های استراتژیک خود در پیش بگیرد.

مکرون در مرحله نهایی از سفر سه روزه خود به چین، از رهبران دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست که در سرمایه‌گذاری‌های خارجی خود نسبت به تصاحب دارایی‌هایشان مراقب باشند.

مکرون در جمع فرانسویان حاضر در پکن گفت: اروپا اغلب خود را جدای از چین نشان می‌دهد. به همین دلیل، چین قاره‌ای را که تنها بعضی از کشورهایش درهای خود را آزادانه به روی آن باز کرده‌اند، مورد توجه و احترام قرار نمی‌دهد.

مکرون در تلاش است تا سرمایه‌گذاری خارجی کشورش را در بخش‌های استراتژیک افزایش دهد، این در حالی است که بسیاری از کشورهای فقیر اتحادیه اروپا درصدند تا میزان سرمایه‌گذاری خود را در چین کاهش دهند.

وی گفت: چین کشور قدرتمندی است و بنابراین به کشوری که زیرساخت‌های ضروری خود را به کمترین پیشنهاد دهنده می‌فروشد، احترام و توجه نخواهد کرد.

اتحادیه اروپا امیدوار است که امسال مذاکرات خود را درباره پیمان سرمایه‌گذاری با چین به یک مرحله قاطع برساند. روز چهارشنبه سفیر اتحادیه اروپا در دومین اقتصاد بزرگ دنیا به طور جداگانه گفت: اتحادیه اروپا از چین می‌خواهد تا نسبت به تعهد خود برای باز کردن اقتصادش به روی دنیا پایبند باشد.

انتهای پیام

تلاش فرانسه برای تقویت روابط اقتصادی با چین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار