۲۰۰ واحد سنتی و صنعتی در استان یزد پاسخگوی نیاز طرفداران محصولات کنجدی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ هرساله با آغاز فصل سرما، تعداد طرفداران محصولات کنجدی استان یزد، افزایش می‌یابد و ۲۰۰ واحد تولیدی نیز در استان یزد پاسخگوی نیاز مردم است.

مدیر واحد صنایع تبدیلی جهادکشاورزی استان یزد گفت: یزد هم اکنون در زمینه تولید روغن کنجد به لحاظ کیفیت و کمیت، رتبه نخست را در کشور داراست و تجربه و تخصص در فرآوری گیاه کنجد، استان یزد را به قطب صنعتی تولید محصولات کنجدی تبدیل کرده است.

طاقه باف افزود: روغن کنجد تصفیه شده، حلوا ارده و ارده، سه محصول عمده تهیه شده از کنجد هستند که هر کدام به سهم خود به دلیل طعم و مزه لذیذ و خواص دارویی و درمانی طرفداران بسیاری دارند.

وی اعلام کرد: البته ارده شکلاتی و ارده با طعم‌های مختلف نیز توسط واحد‌های تولیدی تهیه و روانه بازار شده تا بتواند پاسخگوی سلایق و ذائقه‌های مختلف باشد.

در حال حاضر بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی سنتی و صنعتی در زمینه تولید فرآورده های کنجدی در حال فعالیت هستند که از این تعداد ۳۴ واحد صنعتی و مابقی به صورت صنفی و سنتی مشغول به کارند.

بنا به آمار‌های موجود خرید کنجد توسط کارخانجات استان یزد چیزی حدود ۴۲۰۰۰ تن در سال می‌باشد که تولید ۶۰۰۰۰ تن فرآورده‌های کنجدی و ۳۵۰۰ تن روغن کنجد را به همراه دارد که تنوع محصولات، بهبود کیفیت و تنوع در انواع بسته بندی محصولات کنجدی از سیاست‌های عمده مدیریت صنایع تبدیلی جهادکشاورزی استان یزد است.

انتهای پیام/ ا

فعالیت 200 واحد سنتی وصنعتی محصولات کنجدی در یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار