هفته‌نامه آمریکایی نیوزویک نوشت «جیمز ماتیس» و «مک مستر» مسئول هدایت رفتار دونالد ترامپ در برخورد با اغتشاشات در ایران هستند.

وزیر دفاع و مشاور امنیت ملی آمریکا؛ ماموران جلوگیری از کارهای نامعقول ترامپ در برخورد با اغتشاشات در ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ هفته نامه آمریکایی نیوزویک در پایگاه اینترنتی خود در تحلیلی نوشت: وزیر دفاع و مشاور امنیت ملی آمریکا کسانی هستند که تلاش می کنند ترامپ را برای جلوگیری از کارهای نامعقول در برخورد دولت آمریکا با اغتشاشات در ایران هدایت کنند.

این هفته نامه آمریکایی نوشت: اغتشاشات در ایران اولین بحران خارجی در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ بود. زمانی که این ناآرامی‌ها آغاز شد، این غول املاک و مستغلات نیویورک در استراحتگاه خود در فلوریدا مشغول گلف بازی کردن و لذت بردن از پیروزی قانونی خود یعنی امضای طرح مالیاتی در بیست و دوم دسامبر بود. یکی از مقامات امنیت ملی آمریکا که اجازه صحبت علنی درباره این موضوع را نداشت به نیوزویک گفت دولت ترامپ و جامعه اطلاعاتی وی چنین اغتشاشاتی را پیش بینی نکرده بودند.

اولین واکنش ترامپ حمایت تقریبا فوری از این اغتشاشات بود. واکنش وی تعجب آور نبود. ترامپ در ماه اکتبر توافق هسته ای را تایید نکرد. وی از اعمال مجدد تحریم هایی که اوباما در ازای توافق برنامه هسته ای ایران لغو کرده بود، صرف نظر کرد. ترامپ می خواست متحدان اروپایی آمریکا را وادار کند برای مذاکره مجدد درباره بخش هایی از این توافق، تهران را تحت فشار بگذارند، تلاشی که اروپایی ها در مقابل آن مقاومت کرده اند. اکنون ترامپ در نظر دارد این توافق را به طور کامل پاره کند مگر آن که کنگره یک طرح دو حزبی را برای اعمال مجدد تحریم های ایران تصویب کند.

ماتیس و مک مستر، مشاور امنیت ملی ترامپ، دو شخصیتی که تلاش می کنند ترامپ را در این بحران هدایت کنند دوستان تهران نیستند. از نظر آنها که مهندسان اصلی سیاست ترامپ در خاورمیانه هستند.

اکنون، به نظر می رسد ماتیس و مک مستر تفکرات دولت را درباره ایران تحت کنترل دارند و تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا نیز متحدان اروپایی این کشور را مطلع نگه می دارد. به نظر می رسد که ذهن ترامپ با «آتش و خشم» بیشتر مشغول شده است، کتاب جدیدی که درباره اولین سال حضور وی در کاخ سفید نوشته شده است.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار