رعایت حریم گسل ها موثر در کاهش خسارات ناشی از زلزله

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری کرمان، گفت: با تصویب طرح حریم گسل ها می توان میزان خسارات ناشی از زلزله را کاهش داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مصطفی آیت اللهی موسوی سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری کرمان، در جلسه کارگروه امور زیربنایی استان ضمن گرامیداشت سالگرد آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: آیت الله هاشمی را می توان به جرات مرد روزهای سخت ایران دانست.


وی ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی مرد سازندگی بود و در بازسازی و ایجاد زیرساخت های اقتصادی و فرهنگی در کشور که در قالب برنامه های اول و دوم در سال های ریاست جمهوری وی بود، پیامدهای مثبتی را در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور بر جای گذاشت.


سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری کرمان، اظهار داشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی گام های قابل توجهی در جهت بازسازی مشکلات ناشی از جنگ، نوسازی و توسعه اقتصادی کشور برداشت که نتیجه سیاست های اقتصادی دولت سازندگی، تحرک اقتصادی قابل توجهی را در کشور ایجاد کرد.


وی در ادامه در زمینه مدیریت چاه های استان گفت: در گذشته به دلیل نبود نظارت و کنترل و نیز بی توجهی به مدیریت منابع آب توسط افراد سودجو، چاه های زیادی حفر شده است که با توجه به خشکسالی های چندین ساله برای مدیریت منابع آبی باید چاه های غیرمجاز مسدود شود و بهره برداری از چاه های کشاورزی توسط کنتورهای هوشمند کنترل گردد.


آیت اللهی موسوی گفت: کنتورهای هوشمند میزان برداشت آب از هر چاه را مطابق پروانه بهره برداری و دقیقا برابر میزان حجم برداشت سالیانه مندرج در پروانه مزبور تنظیم نموده و از برداشت اضافی جلوگیری و آب برداشتی از چاه ها را اندازه گیری می کنند.


وی اظهار کرد: نصب این کنتورها می تواند گامی ارزشمند در کنترل آب از چاه و جلوگیری از افت بیشتر سطح آبهای زیرزمینی بخصوص در مناطق خشک استان باشد.


سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری کرمان در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان این که با تصویب طرح حریم گسل ها می توان میزان خسارات ناشی از زلزله را کاهش داد، افزود: دلیل پیشنهاد این طرح ایمن سازی کلان شهر کرمان در زمان وقوع زلزله با هدف کاهش خسارت های جانی و مالی است.


وی با اشاره به این که در نقشه های معماری شهرسازی کرمان این حریم ها مشخص شده است و با این طرح، ساخت و سازها بر روی حریم گسل های کرمان ممنوع خواهد شد، گفت: تحقیقات نشان داده است که تا فاصله 25 کیلومتری شهر کرمان 14 گسل وجود دارد.

انتهای پیام/ی

وجود 14گسل در نزدیکی کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار