مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عباس آباد از تولید و صادرات سالانه بیش از ۱۶ میلیون شاخه گل به ارزش ۸۴ هزار دلار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ابوالحسنی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عباس آباد با بیان اینکه ۷۰ درصد گل و گیاه تولیدی این شهرستان قابلیت صادرات دارد گفت: گل‌های تولیدی صادرشده را کاج، شمشاد، سیکاس، اقاقیا، ترون، کاس پاریس، آکا سیا، ازالیا، تزیینی و اپارتمانی است.

وی افزود: با صادرات این تعداد گل و گیاه حدود ۸۴ هزار دلار ارز عاید کشور و در مازندران می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عباس آباد کشور‌های هدف صادرات گل و گیاه را کشور‌های ارمنستان، عراق، افغانستان و حوزه خلیج فارس اعلام کرد.

ابوالحسنی با بیان اینکه سالانه بیش از ۱۶ میلیون شاخه گل و گیاه سالانه در عباس آباد تولید می‌شود. گفت: شهرستان عباس آباد به عنوان یکی از سه شهرستان برتر استان در زمینه تولید گل و گیاه است.

وی افزود: شهرستان عباس آباد ۵۴ هکتار گلخانه و ۱۰۹ هکتار فضای باز دارد که حدود هزار بهره بردار در این زمینه در مناطق کلاراباد، سلمانشهر و عباس آباد فعالیت می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عباس آباد با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران در این بخش افزود: ۷۰ درصد گل و گیاه تولیدی این شهرستان قابلیت صادرات دارد و باغ گل‌های شهرستان عباس آباد در ۴ سال، با اعتبار ۸۰ میلیون تومان و به مساحت ۵، ۱ هزار متر مربع و بر اساس طرح باغ‌های اصیل ایرانی به بهره‌برداری رسید.

ابوالحسنی گفت: منطقه عباس آباد با آب و هوایی مناسب و خاکی حاصلخیز، شرایط مطلوبی را برای تولید و پرورش انواع گل و گیاهان زینتی و آپارتمانی فراهم می‌کند که می‌تواند علاوه بر رونق گردشگری؛ اشتغالزایی را هم به همراه داشته باشد

وی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گلخانه‌های سرپوشیده ۵۴ هکتار و فضای باز ۱۰۹ هکتار است افزود: هزار نفر در تولید و صادرات گل وگیاه در این شهرستان فعال هستند.

انتهای پیام/آ

تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون شاخه گل در عباس آباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.