سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی ساری گفت: چهار هزار هکتار از زمین‌های شیبدار این شهرستان، مستعد کشت گل محمدی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان  از ساری ،فرزین فرهادی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: برای تغییر الگوی کشت در زمین‌های شیبدار و جلوگیری از فرسایش خاک، امسال در ۴۱ هکتار از اراضی مناطق دودانگه و چهاردانگه شهرستان ساری، گل محمدی کشت شد.

وی افزود: برای تحقق سیاست‌های تولید و اشتغال در روستا‌ها برای جلوگیری از مهاجرت روستا به شهر و افزایش درآمد روستاییان، کشت گل محمدی و برخی گیاهان دارویی دراین شهرستان توسعه یافته است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه تاکنون ۹۱ هکتار از مناطق بالادست این شهرستان به کشت گل محمدی اختصاص داده شد، گفت: با توجه به اینکه در مناطق بالادست و کوهستانی این شهرستان چهار هزار هکتار اراضی شیبدار مستعد رها شده وجود دارد، گفت: با تأمین اعتبار موردنیاز و تهیه نهال گل محمدی از ارقام صادراتی، این شهرستان می‌تواند در سال‌های آینده از قطب‌های تولید این محصول گران بها باشد.

فرهادی افزود: اختصاص برخی گونه‌های گیاهان دارویی و معطر مانند گل محمدی برای کشت انبوه می‌تواند در اقتصاد کشور نقش مؤثری داشته باشد و سبب اشتغال‌زایی و کاهش جمعیت بیکار در مازندران شود.

انتهای پیام/ر

چهار هزار هکتار از اراضی شیبدار ساری، مستعد کشت گل محمدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار