امسال ۱۹۴ طرح خودکفایی با اعتبار سه میلیارد تومان برای زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛مدیرکل کمیته امداد استان در دیدار با خانم صفایی نیا سرپرست امور بانوان استانداری با بیان اینکه ۲۸ هزار خانوار از جمعیت استان، تحت پوشش این نهاد هستند گفت: ۱۵ هزار و ۴۷۶ خانوار یعنی بیش از ۵۰ درصد از مددجویان کمیته امداد استان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که از این تعداد ۴۲ درصد به خاطر فوت سرپرست و بقیه هم به دلیل طلاق، متراکه، مفقودی، زندانی، سرباز و بدسرپرست تحت حمایت هستند.


محبی با اشاره به اینکه کمیته امداد به زنان سرپرست خانوار خدماتی مانند اجاره مسکن، پرداخت هزینه درمان، خدمات آموزشی ارائه می‌کند افزود: در زمینه ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی به زنان سرپرست خانوار هزار و ۵۲۲ مادر و دختر به مشهد مقدس، ۳۲۴ نفر به کربلای معلی و ۴۰۰ دانش آموز دختر به اردوی آموزشی شیراز در ۹ ماهه سال جاری اعزام شدند و هزار و ۶۰۰ نفر از مددجویان زن تحت حمایت در دوره‌های آموزشی شرکت کردند.


مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد اهداء جهیزیه و کمک هزینه ازدواج به زوج‌های تحت حمایت را از دیگر خدمات این نهاد اعلام کرد و گفت: در این زمینه هزار و ۷۰ مورد جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت در سال جاری پرداخت شده، ضمن اینکه بسته‌های تشویقی نیز برای ازدواج مجدد زنان سرپرست خانواده ارائه شده است.


وی در ادامه بهره مندی ۷۹۰ زن سرپرست خانوار از بیمه اجتماعی و ۹۷۸ خانوار از بیمه روستائیان و عشایر را از دیگر خدمات کمیته امداد به زنان سرپرست خانوار اعلام کرد.

انتهای پیام/د

برچسب ها: کمیته امداد ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.