نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: مبلغان دینی متخصص باید وجوب زکات را در میان مردم به‌صورت ویژه و تخصصی تبیین و تشریح کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار بازرس ویژه شورای زکات ، با اشاره به علل مغفول ماندن مسئله زکات پس از پیروزی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: موضوع زکات امری حکومتی است، مالیات اسلامی به دست حکومت اسلامی دریافت می‌شود و به همین دلیل این موضوع بین علما و منبری‌ها مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه محل مصرف زکات فقط فقرا نیست، افزود: می‌توان آن را در راه خدا همچون پل‌سازی، جاده و غیره استفاده کرد، در این راستا باید گفت تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به این دلیل که حکومت اسلامی نبود، جمع‌آوری زکات امکان‌پذیر نبود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه در زمان نبی مکرم اسلام (ص) و امام علی (ع) مأمورانی موظف به دریافت زکات بودند و مالیات دریافت نمی‌شد، ادامه داد: اما امروز مالیاتی که دولت دریافت می کند و بودجه حکومت اسلامی همانند صدراسلام تنها وابسته به زکات نیست و همین موضوع بر غفلت از مسئله زکات اثر گذاشته و آن را در حاشیه قرار داده است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه باید روحانیون وجوب زکات را در میان مردم به‌صورت ویژه و تخصصی تبیین و تشریح کنند، خاطرنشان کرد: باید تولیدات رادیویی و تلویزیونی برای پخش در صداوسیما آماده شود تا رسانه ملی بتواند به موضوع زکات اطلاع رسانی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر، باید موضوع وجوب زکات و ادای تکلیف دینی تبیین شود، افزود: اگر خطبا و ائمه جمعه، عظمت و اهمیت زکات را برای مردم بازگو کنند، آن‌ها بیشتر در پرداخت زکات دقت می‌کنند.

بازرس ویژه شورای زکات در ابتدای این جلسه با اشاره به کم‌کاری‌ها و غفلت‌های صورت گرفته درباره مسئله زکات اظهار داشت: قرار است اعضاء شورای زکات استان‌ها همچون صداوسیما، جهاد کشاورزی، شورای تبلیغات اسلامی با مأموریت ذاتی خود آشنا شوند و شرح وظایف آن‌ها در شورای عالی زکات به تصویب رسیده و ابلاغ شود.

معروفی، با اشاره به نارضایتی مقام معظم رهبری از اقدامات انجام شده پیرامون مسئله زکات و پیام ایشان در اجلاس سراسری زکات در قم افزود: امیدوار هستیم، این واجب مغفول مانده بر روی زمین، در راستای اقتصاد مقاومتی و فقرزدایی از جامعه اجرایی شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.