وی افزود: اکنون این مسئولیت در قوانین جاری، در جایی از قانون متوجه وزارت بهداشت و در جایی متوجه سازمان نظام پزشکی کشور است و به رغم هماهنگیهای موجود، با توجه به شرایط جدید و حتی تغییر پارادایمهای حوزه اطلاع رسانی و ابزار و بسترهای تبلیغاتی همچنین لزوم چابکسازی امور، کاهش بوروکراسی و فرآیندهای عریض و طویل اداری و حفظ منافع عمومی همزمان با تسهیل در امور تجاری و اقتصادی فرا روی بخش خصوصی، ارتقا و ساماندهی وضعیت موجود ضرورت دارد.
سرپرست روابط عمومی سازمان غذا و دارو بیان کرد: این موضوع از مدتها پیش در دستور کار مجموعه وزارت بهداشت بهویژه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت همچنین سازمان نظام پزشکی بوده و در نشست اخیر، معاون فنی سازمان نظام پزشکی کشور نیز بر این مهم تاکید ویژهای داشتند و بر این اساس مقرر شد که کمیته مشترکی بین دو سازمان، موضوع ساماندهی و تهیه پیش نویس تفاهم نامه را به زودی عملیاتی کند.
جهانپور افزود: با توجه به تاکید رئیس سازمان غذا و دارو و جدیت سازمان نظام پزشکی کشور، انتظار میرود به زودی با تفکیک دقیقتر شرح وظایف و مسئولیتها و تفکیک تبلیغات خدمات بهداشتی- درمانی از تبلیغ کالاهای سلامت محور با لحاظ کار ویژه هر دو سازمان، موضوع نظارت بر تبلیغات حوزه سلامت، چابکتر، موثرتر و نافذتر از گذشته جریان پیدا کند.
انتهای پیام/