قائم مقام بنیاد مهدویت کشور گفت:از ابتدای سال آینده دانشگاهی عظیم در حوزه مهدویت راه اندازی خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛حجت‌الاسلام محمدصادق کفیل قائم مقام بنیاد مهدویت کشور صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت:بنیاد مهدویت از سال ۷۹ با پیشنهادی که به مقام معظم رهبری داده شد،فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه چهار اتفاق مهم در مجموعه بنیاد تاکنون رخ داده است،افزود:تأسیس مرکز تخصصی مهدویت یکی از مهم ترین اقدامات بنیاد تا به امروز بوده است و در حال حاضر ۴۰۰ فارغ التحصیل در سطح سه حوزه دارد.

حجت الاسلام محمدصادق کفیل با اشاره به اینکه سطح چهار حوزه مرکز تخصصی مهدویت نیز از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است،گفت:در این مرکز تخصصی ۱۰ گروه پژوهشی شامل رسانه،آیات،روایات،کودک و نوجوان و غیره فعالیت دارند.

قائم مقام بنیاد مهدویت کشور با بیان اینکه تاکنون ۸۰ محصول در بخش کودک و نوجوان مرکز تخصصی ایجاد شده است،افزود:دفاتر استانی یکی دیگر از اقدامات بسیار خوب بنیاد بوده است که در حال حاضر خوشبختانه در تمامی استان های کشور دفتر بنیاد مهدویت فعال است.

وی با اشاره به اینکه در تمامی شهرستان های چهار استان فارس،خوزستان،اصفهان و کرمان نیز دفتر بنیاد فعالیت دارد،گفت:در دفاتر استانی،شورای برنامه ریزی راهبردی از سوی مسئولان فرهنگی در حال برگزاری است.

حجت الاسلام محمدصادق کفیل با بیان اینکه بنیاد های استانی قائم به فرد است و اداره نیست،افزود:از ابتدای سال آینده دانشگاهی عظیم در حوزه مهدویت راه اندازی خواهد شد.

قائم مقام بنیاد مهدویت کشور با اشاره به اینکه انتشارات از دیگر برنامه های اساسی بنیاد بوده است،اظهار کرد:خوشبختانه تاکنون حدود ۳۰۰ اثر در مهدویت تولید شده و نگاه در تولید این آثار بر کاربردی بودن آن ها بوده است.

وی با بیان اینکه مجتمع مهدی یاوران در کنار مسجد مقدس جمکران از دیگر اقدامات شایسته بنیاد مهدویت بوده است،گفت:800 تخت در این مجتمع وجود دارد و ارگان هایی که به این مجتمع می آیند با موضوع مهدویت نیز آشنا می شوند.

حجت الاسلام کفیل با اشاره به اینکه در استان خراسان جنوبی اقدامات خوبی انجام شده است اما به دنبال بنیادی پویاتر و فعال تر هستیم،افزود:بنا نداریم که خود را متکفل مهدویت بدانیم بلکه نگاه بنیاد نگاهی ستادی و ایجاد انگیزه است و از اقدامات با موضوع مهدویت در ادارات حمایت می کند.

قائم مقام بنیاد مهدویت کشور با بیان اینکه طرح زندگی مهدوی و شیوه تربیت مهدوی از جمله سرفصل های بنیاد برای ایجاد انگیزه و دغدغه مندی ادارات بوده است،گفت:سازمان تبلیغات می تواند روحانیون امام جماعت را جهت آشنایی بیشتر با مهدویت تجمیع کند و بنیاد تأمین استاد را بر عهده می گیرد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه ها باید به موضوع مهدویت ورود داشته باشند،افزود:هر کسی که در مجموعه خود کار مهدوی انجام دهد بنیاد مهدویت به عنوان رسالت اصلی خود،از آن مجموعه پشتیبانی خواهد کرد.

انتهای پیام/غ

 تولید ۳۰۰ اثر کاربردی مهدویت در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.