فرماندار گیلانغرب گفت:500میلیارد تومان به اماکن مسکونی و واحدهای دامی در شهرستان گیلانغرب خسارت وارد شده است.

همتی فرماندار گیلانغرب در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، گفت:  از تاریخ 21 دی ماه گیلانغرب 70 بار لرزیده است و 13 نفر به دلیل ترس و وحشت از وقوع زلزله در حین فرار اسیب دیدند که  به بیمارستان منتقل و به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی گفت:  بر اثر وقوع زلزله در 21 دی ماه سال جاری 2 واحد مسکونی در دهستان ویژه نان کامل تخریب شدند و در 5 روستای سومار تعدادی از واحدهای مسکونی خسارت دیدند.

بنیاد مسکن  واحدهای شهرستان و روستاها را   بازنگری می کند

همتی ادامه داد: به دلیل وقوع زلزله مجدد در این منطقه  و  خسارت های که به منازل وارد شده است بنیاد مسکن قزوین که ستاد معین  مستقر در گیلانغرب است کل واحدهای شهرستان و روستاها را  مجددا بازنگری می کند تا  حقی از مردم ضایع نشود.

فرماندار گیلانغرب  گفت:در زلزله 21 دی ماه  ساختمان دانشگاه پیام نور در قسمت راه پله ها  و دیوارها دچار تخریب شدند و به اماکن اداری و مسکونی  نیز خسارتی وارد شده  و نمای برخی ساختمان ها فرو ریخته است .

 همتی ادامه داد:  بیشتر مطالبات مردم در اثر وقوع زلزله در خواست چادر از هلال احمر است که با توجه به ترس و وحشتی که از وقوع زلزله به وجود آمده تقاضا دارند که چادر در اختیار انان قرار بگیرد.




4هزارو 800واحد در گیانغرب خسارت دیدند

وی افزود: با ارزیابی هایی که توسط بنیاد مسکن انجام شده است 4هزار و 800 واحد احداثی نوع یک و دو  در شهرستان گیلانغرب وجود دارد و همچنین  900واحد مسکونی در شهر  دچار خسارت شدند که 180 واحد  احداثی نوع یک و 340واحد احداثی نوع دو تشخیص داده شده است.

 همتی گفت: بر اثر زلزله 21 آبان ماه هزار واحد دامی و کشاورزی در این شهرستان تخریب شدند و 6هزار و 400 واحد دامی و کشاورزی آسیب دیدند.

وی  با بیان اینکه برای بیماران خاص و صعب العلاج  به کانکس نیاز داریم افزود: با توجه به زلزله ای که  رخ داده و موجب خسارت به واحدهای مسکونی شهرو روستا شده است نیازمند کمک خیرین برای  تامین کانکس  هستیم و تقاضا داریم که افرادی  که می توانند در این امر اقدام کنند و برای کمک به نیازمندان پیش قدم شوند.


همتی گفت: در زلزله 21 آبان ماه و 21 و 22دی ماه  در مجموع 240 نفر مصدوم شدند.


 

انتهای پیام/ز

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.