مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بشرویه گفت: شهرستان بشرویه با دارا بودن سطح کشت ۳ هزار هکتار پنبه، رتبه نخست در استان را دارد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ سرچاهی، مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بشرویه گفت:شهرستان بشرویه با دارا بودن سطح کشت ۳ هزار هکتار پنبه، رتبه اول سطح زیرکشت و تولید این محصول را در سطح استان به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود بیش از ۶ هزار تن وش در سال جاری از مزارع پنبه شهرستان بشرویه برداشت شود،افزود:سهم تولید پنبه شهرستان بشرویه در کشور حدود ۴ درصد است که پنبه تولیدی این شهرستان از لحاظ کیفیت دارای برتری منحصر بفرد بوده به طوری که از نظر استحکام الیاف و طول آن جزو پنبه‌های با کیفیت کشور است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بشرویه گفت: میزان اشتغال زایی محصول پنبه در هر هکتار فقط در مراحل کاشت، داشت و برداشت ۹۵ نفر روز در سال است که ما در مجموع در کل پنبه شهرستان ۲۸۵ هزار نفر روز اشتغال زایی ایجاد می‌کنیم و ۸۰۰ نفر نیز اشتغال سالانه در بحث پنبه را در شهرستان بشرویه داریم.

سرچاهی افزود: میزان تولید سالیانه بذر گواهی شده پنبه در بشرویه حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ تن است که علاوه بر تامین نیاز بذر استان به سایر استان‌ها هم ارسال می شود.

وی با بیان اینکه تعداد یک هزار و۴۳۰ نفر کشاورز پنبه کار در شهرستان بشرویه داریم، گفت: زمان برداشت پنبه شهرستان از اول مهر آغاز و تا پایان دی ماه ادامه پیدا می‌کند که مقداری از این برداشت به وسیله ۴ دستگاه غوزه چین پنبه انجام می‌شود و بقیه به صورت دستی کار برداشت پنبه را انجام می دهند.
انتهای پیام/ب


فعالیت یک هزار و 430 پنبه کار در بشرویه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار