رئیس دانشگاه تهران گفت: دانشگاه باید محرک فعالیت بین المللی باشد و دانشگاه بدون این فعالیت‌ها نباید نام دانشگاه به خود گیرد.

دانشگاه بدون فعالیت بین المللی نمی تواند لفظ دانشگاه بگیردمحمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: یکی از برنامه‌های پنج ساله دانشگاه تهران بر 3 محوریت بنا شده است که یکی از این محورها بین المللی سازی دانشگاه است و برنامه  مهمی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه تهران جزء دانشگاه‌هایی است که دارای بیشترین دانشجوی خارجی در کشور است؛ خوشبختانه دانشگاه تهران تاکنون در زمینه جذب دانشجویان بین المللی فعالیت خوبی داشته است، به نحوی که با ورود گسترده دانشجویان از کشورهای مختلف افراد بیشتری علاقه مند به تحصیل در این دانشگاه هستند.

رئیس دانشگاه تهران اظهار داشت: طبیعتا دانشگاه تهران ظرفیت‌های بسیار بالا و خوبی در زمینه جذب دانشجویان خارجی دارد ، دانشگاه باید محرک  فعالیت بین المللی باشد و دانشگاه بدون این فعالیت‌ها نباید نام دانشگاه به خود گیرد، چرا که امروزه بین المللی شدن دانشگاه  یک امر جهانی است.

نیلی احمدآبادی گفت: یکی از سیاست‌های دانشگاه تهران توسعه دیپلماسی علمی و همکاری سازنده با دانشگاه‌های دیگر است که همین نقطه قوتی در تسریع روند ارتباطات و همکاری‌های علمی میان کشور‌های همسایه می‌شود.

پردیس‌های دانشگاه تهران عامل جذب دانشجوی بین المللی

وی اظهار داشت: با توجه به پردیس‌های بین المللی و ارتقا دانشگاه تهران در سطح بین الملل همه ساله تعداد قابل توجهی دانشجویان خارجی متقاضی به تحصیل در این دانشگاه هستند.

رئیس دانشگاه تهران یادآورشد: با توجه به توانمندی‌های بالقوه این دانشگاه در پذیرش و آموزش دانشجویان خارجی امیدواریم در آینده نزدیک شاهد حضور هرچه بیشتر دانشگاه‌های کشور در رتبه بندهای بین المللی براثی فراهم آوردن امکان حضور بیشتر دانشجویان خارجی برای تحصیل در کشور باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.