نماینده مردم چابهار ؛

هند بر روی محور‌های ترانزیتی چابهار سرمایه‌گذاری می‌کند

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط نامطلوب جاده‌های ترانزیتی چابهار گفت: انتظار می‌رود هند سرمایه‌گذاری ویژه‌ای را بر روی محور‌های ترانزیتی چابهار آغاز کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالغفور ایرانژاد نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: محور‌های مواصلاتی کم‌عرض، فاقد شانه و قدیمی چابهار-زاهدان توان تحمل بالای ترافیک را ندارد و این در حالی است که محور‌های مواصلاتی و ترانزیتی چابهار باید به دلیل وجود بندری با ۸ میلیون تن ظرفیت دارای پرترافیک‌ترین راه‌های کشور باشد.

وی افزود: در حالی فاز اول بندر شهید بهشتی چابهار با ۸ میلیون تن ظرفیت بار در سال به بهره‌برداری رسیده که جاده‌های چابهار کشش و توان حمل این مقدار بار در سال را ندارند.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جاده‌های نامناسب ترانزیتی چابهار به دلیل کم‌عرض بودن محور، هرروز شاهد حوادث ناگوار رانندگی و کشته و زخمی شدن هموطنان هستیم و این در حالی است که به علت کمبود اعتبارات احداث بزرگراه چابهار-میلک هنوز به مناقصه گذاشته نشده است؛ درصورتی‌که بیش از یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: هر چند در مرحله اول، بهسازی ۴۰ کیلومتر از جاده چابهار-میلک در دستور کار شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل‌ونقل کشور است، اما با توجه به حجم ترافیکی که قرار است با جذب بار و ترانزیت در بندر چابهار شاهد باشیم باید هر چه سریع‌تر عملیات بهسازی و دوبانده شدن جاده ترانزیتی چابهار-زاهدان به طول ۷۰۰ کیلومتر آغاز شود تا به‌مراتب با تخصیص اعتبار کامل شود.

ایرانژاد با اشاره به تمایل ویژه هند به سرمایه‌گذاری در بندر و راه‌آهن چابهار تأکید کرد: انتظار می‌رود هند سرمایه‌گذاری ویژه‌ای را نیز بر روی محور ۷۰۰ کیلومتری چابهار-زاهدان-میلک آغاز کند چرا که تا زمانی که چابهار به جاده‌های مناسب دسترسی نداشته باشد عملاً دسترسی هند بازار‌های هدف خود در افغانستان و آسیای میانه از راه بندر چابهار سخت، پرهزینه و زمان نبر خواهد بود.

وی با اشاره به حمل بخش اول محموله گندم اهدایی هند به افغانستان از راه بندر چابهار، گفت: هرچند پیش‌بینی می‌شود که این محموله ۱۱۰ هزارتنی در مدت سه ماه به افغانستان منتقل شود، اما با توجه به شرایط نامناسب و تک بانده بودن جاده‌های ترانزیتی چابهار-میلک مدت‌زمان بیشتری برای انتقال این محموله لازم است.

انتهای پیام/ع

سرمایه گذاری هند بر روی محور‌های ترانزیتی چابهار 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار