مسئول بانک خون فارس از مراجعه ۱۶۰ نفر در ماه برای ذخیره سازی خون بند ناف در بانک خون این استان خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد رضا شلیلی مسئول بانک خون فارس اظهار کرد: با ذخیره سازی خون بند ناف درمان ۷۰ نوع بیماری امکانپذیر می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر از نمونه‌های جمع آوری شده در بانک خون فارس برای درمان بیماری‌های سرطان خون، تالاسمی ماژور، فانکونی و بیماری سی پی استفاده می‌شود.

مسئول بانک خون فارس با اشاره به اینکه در گذشته حدود ۸۰ نفر در ماه برای ذخیره خون به این مرکز مراجعه می‌کردند، اضافه کرد: میل و رغبت مادران باردار برای ذخیره کردن خون بند ناف در این مرکز افزایش یافته است و هم اکنون، ۱۶۰ نفر در ماه به این مرکز مراجعه و نمونه خون بند ناف را ذخیره می‌کنند.

مسئول بانک خون فارس تصریح کرد: مادرانی که تمایل به ذخیره خون بند ناف فرزند خود را دارند می‌توانند با مراجعه به این مرکز، خون بند ناف را ذخیره کنند تا در آینده علاوه بر درمان بیماری‌های خود و خانواده هایشان بتوانند به سایر هموطنان کمک کنند.

محمد رضا شلیلی ادامه داد: سلول بنیادی سلولی است که قدرت تبدیل به سلول‌های دیگر را دارد و می‌تواند همه بافت‌های بدن را ترمیم کند.

وی گفت: خون بند ناف یکی از منابع غنی از سلول‌های بنیادین است، و از این خون می‌توان حدود ۶۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد سلول بنیادین استخراج کرد.

انتهای پیام/ن

ذخیره سازی خون بند ناف مادران فارسی در بانک خون

برچسب ها: درمان ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار