دومین آتش سوزی هفته اخیر در تالاب بین المللی گندمان، پس از چهار ساعت تلاش نیرو‌های امدادی و مردمی مهار شد.

مهار آتش سوزی تالاب گندمانبه گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: ساعت ۲۰:۳۰ دیروز یکشنبه ۲۴ دی ۹۶ بخشی از پوشش گیاهی تالاب بین المللی گندمان برای دومین بار طی هفته گذشته دچار آتش سوزی شد.

وی افزود: بخش‌هایی از تالاب گندمان که در شامگاه سه شنبه گذشته ۱۲ دی و به دلیل عامل انسانی طعمه حریق شده بود، منشاء ایجاد دوباره آتش سوزی بر اثر وزش باد شدید و انتقال حرارت در این تالاب گردید.

احمدی اضافه کرد: این آتش سوزی پس از چهار ساعت تلاش نیرو‌های امدادی، مردم محلی و فعالان محیط زیست، و با همکاری دفتر مدیریت بحران، آتش نشانی و دستگاه‌های مرتبط مهار شد.

وی با بیان اینکه هنوز اطلاع دقیقی از میزان خسارت وارده به پوشش گیاهی و گونه‌های جانوری موجود در این تالاب در دست نیست ادامه داد: این موضوع توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجن در دست بررسی می‎باشد.

احمدی درخصوص اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از وقوع و گسترش دامنه آتش سوزی در تالاب گندمان یادآور شد: پس از اطفای آتش سوزی هفته گذشته، کانال آتش بُر در این تالاب حفر گردید.

تالاب بین المللی گندمان با ۹۸۰ هکتار وسعت و ۲ هزار و ۲۱۹ متر ارتفاع از سطح دریا، از ۱۰ تالاب برتر پرنده نگری ایران و مهم‎ترین زیستگاه‌های جانوری کشور برای اسکان دائم پرندگان بومی و تخم گذاری پرندگان مهاجر به شمار می‎رود که در دفتر بین المللی تحقیقات پرندگان آبزی «لندن ـ ۱۳۵۲» به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/م

وقوع دومین آتش سوزی طی هفته گذشته در تالاب گندمان

برچسب ها: محیط زیست ، آتش نشانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار