قسمت‌های خشک تالاب گندمان برای جلوگیری از آتش‎سوزی، غرقاب شد.

سومین آتش سوزی تالاب گندمان مهار شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از غرقاب کردن قسمت‌های خشک تالاب بین المللی گندمان برای جلوگیری از آتش‎سوزی خبر داد.

شهرام احمدی با اشاره به وقوع سه مورد آتش سوزی در فاصله ۱۲ تا ۲۴ دی‎ماه جاری در نی‎زار‌های تالاب گندمان و تلاش نیرو‌های امدادی، آتش نشانان، مردم محلی و فعالان محیط زیست برای خاموش کردن آن افزود: با توجه عدم اطفای کامل و خشکی تالاب، آتش به صورت زیرسطحی به ریشه این نی‎‏زار‌ها رسیده بود که با وزش باد، مجدداً شعله ور می‌شد.

وی اضافه کرد: بنابراین و بمنظور خاموش کردن کامل آتش موجود در نی‎زارها، بخش قابل توجهی از این تالاب، به صورت غرقابی، با کمک نیرو‌های آتش نشانی و با پمپاژ آب به نقاط در حال سوختن آبیاری شد.

احمدی تأکید کرد: این آتش هم اکنون به صورت کامل مهار و خاموش شده است.

تالاب بین المللی گندمان با ۹۸۰ هکتار وسعت و ۲ هزار و ۲۱۹ متر ارتفاع از سطح دریا، از ۱۰ تالاب برتر پرنده نگری ایران و مهم‎ترین زیستگاه‌های جانوری کشور برای اسکان دائم پرندگان بومی و تخم گذاری پرندگان مهاجر به شمار می‎رود که در دفتر بین المللی تحقیقات پرندگان آبزی «لندن ـ ۱۳۵۲» به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ن

آتش سوزی تالاب گندمان به طور کامل مهار شد

برچسب ها: محیط زیست ، آتش نشانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار