نیلی از ارائه طرح همکاری دانشگاه با صنعت به مجلس خبر داد.

ارائه طرح همکاری دانشگاه با صنعت از سوی دانشگاه تهران به مجلس/صنعت و جامعه باعث پیشرفت جامعه می شودمحمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: امروزه یکی از بحث های مهم و مطرح در کشور همکاری دانشگاه با صنعت است، در این خصوص طرحی با این محتوا که شرکت‌های دولتی و موسسات غیرانتفاعی وابسته به دولت در حوزه پژوهشی با دانشگاه‌ها قرارداد ببندند و دانشگاه‌ هم از محل این قرارداد مبالغی به دانشجویان دکتری و پژوهشگران برای حل مسئله صنعت پرداخت کند را به مجلس ارائه کرده‌ایم.

وی ادامه داد: بنابرابن از این طریق می‌توان تا بخشی مسئله صنعت در دانشگاه را حل کرد و در واقع پولی که وارد دانشگاه‌ می‌شود با هدف حل مسئله صنعت، به 2 گروه دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پژوهشگران پرداخت می‌‌شود.

رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: متاسفانه امروزه فارغ التحصیلان زیادی در مقطع ارشد و دکتری داریم که دانشگاه هم قادر به استخدام آنها نیست.

پیشرفت صنعت و دانشگاه در گرو همکاری سازنده

نیلی اظهار داشت: اگر صنعت و دانشگاه  با هم ارتباط پیدا کنند؛ هم دانشگاه پیشرفت می کند هم صنعت، به هرحال ما امیدواریم این طرح ارائه شده به مجلس به خوبی پیش رود تا از این طریق در فاز خوبی قرار بگیریم.

وی اضافه کرد: در این میان، دانشگاه و صنعت بر حسب تاثیرگذاری، 2 محور اساسی توسعه و موتور محرکه تحول در جامعه به شمار می‌آیند.

نیلی یادآورشد: دانشگاه کانون اصلی تربیت نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده است که با برخورداری از ایده‌ها و اندیشه‌های نو می‌تواند هر لحظه در شریان‌های حیاتی جامعه که حرکت رو به رشد دارد، نیروی نوینی را تزریق کند و صنعت نیز با به کار بستن ایده‌های نوظهور دانشگاهیان، می‌تواند اندیشه توسعه اقتصادی و پیشرفت جامعه را محقق کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار