سخنران حرم مطهر رضوی گفت: رعایت حیا باعث دستیابی انسان به کمال می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ خانلر مشهدی در ویژه برنامه تبلیغی مذهبی ویژه بانوان در حرم مطهر رضوی افزود: حیا در لغت به معنای خجالت کشیدن و شرم کردن است و از نظر روانشناسی نیز به حالتی دورنی و فطری گفته می‌شود که انسان را از انجام کار زشت باز می‌دارد.

وی با بیان اینکه عقل و حیا همیشه در کنار هم هستند، بیان کرد: کسی که از عقل سلیم برخوردار باشد، حیا و عفت را در زندگی رعایت می‌کند و همچنین حیا باعث سلامت روح و روان انسان می‌شود.

این کارشناس مذهبی گفت: داشتن حیا مهمترین وجه تمایز انسان و حیوان است و اگر این ویژگی در انسان وجود داشته باشد، انسان به کمال و شرافت دست پیدا خواهد کرد.

خانلر مشهدی افزود: وجود حیا باعث انجام واجبات الهی، جلوگیری از کارهای زشت و ناپسند، رواج زیبایی‌ها، بازگرداندن امانت، ادا شدن حقوق پدر و مادر، تکریم میهمان می‌شود.

وی افزود: هر چند رعایت حیا برای همه خوب است، ولی داشتن این ویژگی برای زنان از اهمیت بیشتری برخوردار است. چرا که وجود زن مظهر جمال خداوند است و باید با حفظ حیا زیبایی خو را در معرض دید نامحرمان قرار ندهد.

سخنران ویژه برنامه بانوان مهمترین عامل اشاعه بی‌بند و باری و فساد در جامعه را عدم رعایت حیا توسط زنان معرفی کرد و گفت: زنی که گوهر حیا در وجودش نباشد، با جلوه‌گری در برابر نامحرم باعث به وجود آمدن فساد و تباهی در جامعه خواهد شد.

انتهای پیام// م.م

برگزاری ویژه برنامه تبلیغی مذهبی ویژه بانوان در حرم مطهر رضوی

برچسب ها: حرم رضوی ، حجاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.