کیفیت آب شرب استان اردبیل به واسطه طرح‌های در دست اجرا بهبود می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بابک نخستین معاون بهداشتی علوم پزشکی استان اردبیل دیروز در حاشیه بررسی نتایج میکروب سنجی آب شرب اردبیل، افزود: در وضعیت فعلی سد یامچی منبع اصلی تأمین آب شرب اردبیل است که با تصفیه‌خانه پیشرفته آب‌رسانی به شهر انجام می‌شود.

وی در خصوص گله‌مندی شهروندان از کیفیت آب شرب اردبیل افزود: به لحاظ میکروبی و شیمیایی آب اردبیل در سلامت کامل بوده و از نظر میزان کلر و میکروب سنجی به صورت مستمر سنجش می‌شود.

معاون بهداشتی علوم پزشکی استان تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد آب اردبیل به لحاظ سلامت بهداشتی از مطلوب‌ترین آب‌ها بوده و هیچ نگرانی در خصوص بهداشت و سلامت آب وجود ندارد.

نخستین افزود: به غیر از سد یامچی در سال‌های اخیر چاه‌های تغذیه کننده نیز داشتیم که به دلیل میزان نیترات و فلزات سنگین بالا از چرخه خارج و غیر فعال شده است.

وی در خصوص اینکه آیا ورود فاضلاب نیر به سد یامچی مشکل بهداشتی به دنبال دارد، ادامه داد: به دلیل اینکه آب مصرفی با تجهیزات و فناوری خاصی تصفیه می‌شود، هیچ آلودگی مشاهده نمی‌شود.

معاون بهداشتی علوم پزشکی استان افزود: با توجه به اینکه آب و فاضلاب روستایی در نظر دارد به روستاهای بالا دست سد یامچی لوله‌گذاری کند و از سویی خط لوله آب از چشمه‌های اطراف نیر اجرا می‌شود پیش‌بینی شده از سال آینده با بهبود کیفیت آب مواجه خواهیم شد.

 

انتهای پیام/ع

سد یامچی منبع اصلی تأمین آب شرب اردبیل است

 

برچسب ها: پسماند ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.