تلاش کشور‌های عضو و غیرعضو اوپک برای پایبندی به توافق نفتی و افزایش تقاضا باعث تقویت قیمت نفت شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، با ادامه تلاش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک شامل روسیه برای کاهش سطح تولید نفت، بهای نفت خام برنت امروز (دوشنبه) به بالای 70 دلار در هر بشکه رسید. این در حالی است که افزایش فعالیت های حفاری آمریکا همچنان بر بهای طلای سیاه اثرگذار است.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 13 سنت افزایش، به 70 دلار در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 23 سنت افزایش، 64 دلار و 53 سنت در هر بشکه معامله شد.

این دو شاخص نفت هفته گذشته هم به بالاترین سطح از دسامبر 2014 رسید. بهای نفت خام برنت هفته گذشته به 70 دلار و 5 سنت و نفت وست تگزاس اینترمیدیت به 64 دلار و 77 سنت رسیده بود.

تلاش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک بر این افزایش بهای نفت بسیار اثرگذار بوده است. توافق اوپک از ژانویه سال گذشته میلادی آغاز شد و اعضای آن موافقت کردند روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را از سطح تولید خود بکاهند. این توافق تا پایان سال جاری میلادی اعتبار دارد. همچنین افزایش تقاضا هم بر تقویت بهای نفت بی اثر نبوده است.

این در حالی است که با افزایش بهای نفت، شرکت های آمریکایی به دنبال منفعت هستند و در هفته منتهی به 12 ژانویه 10 سکو به تعداد سکوهای حفاری خود افزوده‌اند و تعداد کل آنها را به 752 مورد رسانده اند. گروه بانکداری استرالیا و نیوزیلند اعلام کرد این بیشترین سطح افزایش سکوهای نفتی آمریکا از ژوئن 2017 محسوب می شود.

به دنبال کاهش ارزش دلار آمریکا در مقابل سبد ارزهای دیگر به پایین ترین سطح در سه سال گذشته، بهای طلا به بالاترین سطح در 4 ماه اخیر رسید. بهای هر اونس طلا با 0.3 درصد افزایش به 1342.50 دلار رسید.


انتهای پیام/

بهای طلا و نفت در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار