توافق نفتی اوپک و کاهش ذخایر آمریکا باعث افزایش بهای طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال ادامه تلاش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک و کاهش ذخایر نفتی آمریکا، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) به بالاترین سطح از سال 2014 رسید.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 51 سنت افزایش (معادل 0.81 درصد)، به 63 دلار و 47 سنت در هر بشکه رسید. این بالاترین سطح از دسامبر 2014 محسوب می شود.

بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 37 سنت افزایش (معادل 0.54 درصد)، 69 دلار و 19 سنت در هر بشکه معامله شد. نفت خام برنت روز گذشته به 69 دلار و 29 سنت رسیده بود که این بالاترین سطح از مه 2015 محسوب می شود.

کارشناسان بر این باورند که تلاش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک شامل روسیه و همچنین کاهش ذخایر نفتی به افزایش بهای طلای سیاه کمک کرده است. اعضای اوپک از ژانویه سال گذشته میلادی موافقت کردند روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت از سطح تولید خود بکاهند. این توافق تا پایان سال 2018 اعتبار دارد.

این در حالی است که افزایش فعالیت های حفاری آمریکا تاکنون بارها تلاش کشورهای اوپک را بی نتیجه کرده است. انتظار می رود در ماه جاری میلادی سطح تولید روزانه نفت آمریکا به 10 میلیون بشکه برسد. فقط تولیدکنندگان بزرگی مثل روسیه و عربستان سعودی این مقدار نفت تولید می کنند.

مؤسسه نفت آمریکا هم روز گذشته اعلام کرد ذخایر نفتی در هفته منتهی به 5 ژانویه با 11.2 میلیون بشکه کاهش به 416.6 میلیون بشکه رسیده است.

بهای طلا هم امروز به دنبال افزایش بازدهی اوراق خزانه داری آمریکا و افزایش ارزش شاخص سهام، با کاهش همراه بود. بهای هر اونس طلا با 0.1 درصد کاهش، به 1311.56 دلار رسید. سطح بازدهی اوراق خزانه داری آمریکا روز گذشته به بالاترین سطح در 10 ماه اخیر رسید.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

برچسب ها: نفت ، طلا ، اخبار بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار