نماینده مردم آمل درمجلس شورای اسلامی از راه اندازی شهر‌های جدید در مناطق پلور ـ. وسطی کلا و رئیس آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل درمجلس شورای اسلامی با اشاره به گرفتن مجوز برای ایجاد سه شهر جدید درشهرستان آمل گفت: سه نقطه از شهر آمل از جمله پلور ـ. وسطی کلا و رئیس آباد هم اکنون اگر اهالی بخواهند می‌توانیم آنرا به شهر تبدیل کنیم.

وی افزود: اگر این منطقه به شهر تبدیل شود مردم تمام خدماتی از قبیل: آب و برق و گازشان را باید طبق تعرفه شهری پرداخت کنند که ما دلمان نمی‌خواهد مردم به زحمت بیفتند و یا اینکه اهالی دیگر قادر به رونق دامداری و کشاورزی در این مناطق نیستند.

یوسفیان ملا گفت: باتوجه به اینکه تمامی کانال‌های انتقال آب در داخل سد هراز به پایان رسیده و فقط دیواره سد مانده که با تلاش و جدیت وزارت نیرو و تمام توسط پیمانکاران و امور آب استان و پیگیری‌های فرماندار در دست اقدام است.

نماینده مردم آمل درمجلس شورای اسلامی افزود: به زودی شاهد آبگیری سد خواهیم بود و با شروع به کار این سد که حدود ۴۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود.

وی گفت: باتوجه به اینکه هرموقع مشکل آب کشاورزی داشتیم مقدار ۵ تا ۷ میلیون متر مکعب از آب سد لار را باز می‌کردند و مشکلات کشاورزان تا حدودی حل می‌شد، اما با شروع به کار سد هراز حدود ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب پشت آن جمع می‌شود.

وی افزود: مردم شهرستان آمل و ۵ شهر دیگر از جمله: فریدونکنار ـ. بابلسر ـ. سرخرود ـ. محمودآباد و چمستان (نور) از آب این سد استفاده می‌کنند و حتی آب کشاورزی به کردکوی نیز قابل انتقال است.

نماینده مردم آمل درمجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تمام تلاش ما چه در کاراحداث سد و چه در طرح‌های دیگر این بود که از فاینانس خارجی استفاده نکنیم، چون اگر این کار را می‌کردیم مردم آمل و مسافرانی که جهت تردد می‌بایست از جاده زیبا و کوهستانی هراز عبور می‌کردند مبالغی را پرداخت می‌کردند برای همین تا الان ایستاده ایم و هیچ وقت نمی‌خواهیم که به مردم فشار بیاید و متحمل هزینه شوند.

انتهای پیام/آ

شهرهای جدید در آمل راه اندازی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.