یک منبع آگاه اعلام کرد کردستان عراق خواستار میانجیگری روسیه برای حل و فصل اختلافات موجود میان اربیل و بغداد است.

کردستان عراق خواستار میانجیگری روسیه میان بغداد و اربیل شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، 3 ماه پس از برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق، روابط میان بغداد و اربیل همچنان متشنج باقی مانده است.

یک منبع آگاه در اقلیم کردستان عراق اعلام کرد اربیل تمایل دارد روسیه با میانجیگری میان بغداد و اقلیم کردستان به حل و فصل بحران دیپلماتیک و اختلافات موجود کمک کند. وی اظهار کرد کردستان عراق خواستار میانجیگری مسکو برای تسهیل و تسریع مذاکرات دوجانبه میان بغداد و اربیل است.

این منبع آگاه اظهار کرد: «ما می خواهیم روسیه به کردستان عراق کمک کند تا اختلافات خود با دولت رسمی عراق را بر مبنای قانون و به طور صلح آمیز و دیپلماتیک حل و فصل کند. کردستان عراق، روسیه را دوست اربیل و خاورمیانه می داند و معتقد است مسکو می تواند به حل این بحران و جلوگیری از تشدید تنش ها میان دو طرف کمک کند.»

«نچیروان بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان تاکنون بارها خواستار تداوم مذاکرات برای دستیابی به توافق با دولت عراق شده و ضمن دیدار با مقامات چند کشور عضو اتحادیه اروپا از آنها خواسته است بغداد را برای آغاز مذاکرات تحت فشار قرار دهند.

 انتهای پیام/

 

روسیه میانجی روابط بغداد و اربیل می‌شود

 

برچسب ها: عراق ، خاورمیانه ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۲۵ دی ۱۳۹۶
چی شد من نفهمیدم
آخرین اخبار