استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح توسعه روستایی در زیلایی بویراحمد با همکاری دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری و دستگاه‌های اجرای استان اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ علی محمد احمدی؛ استاندار و برخی از مدیران استانی و شهرستانی روز دوشنبه از منطقه محروم زیلایی در شهرستان بویراحمد بازدید کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این بازدید اظهار داشت: هدف از بازدید مناطق زیلایی مشاهده مشکلات مردم این منطقه است تا مسئولان در سرکشی از این بخش آنها را پیگیری و رفع کنند.
وی افزود: دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری پرداخت 50 درصد از اجرای طرح‌های توسعه روستایی در منطقه محروم زیلایی را عهده دار شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: 50 درصد دیگر نیز از منابع استانی برای تکمیل این طرح‌ها در منطقه زیلایی تأمین خواهد شد.
وی تصریح کرد: مدیران کل تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلف‌اند بسته‌های پیشنهادی طرح‌های توسعه روستایی در مناطق زیلایی را در 13 حوزه ظرف 15 روز آماده کنند.
احمدی ابراز داشت: این 13 مورد شامل طرح‌های حوزه کشاورزی، صنعت و معدن، آموزش و پرورش و سواد آموزی، راه و شهر سازی، بهداشت، ورزش و جوانان، آب و فاضلاب و چند بخش دیگر است.
وی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های منطقه محروم زیلایی گفت: اولویت پرداخت تسهیلات روستایی به جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی خواهد بود.
سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد فرصتی برای مردم این منطقه فراهم کرد تا مشکلات خود را در زمینه جاده، آب، گاز و درمانگاه با مسئولان در میان بگذارند.
مردم خواستار رفع مشکلاتی شدند که سال‌ها ست در عمق محرومیت با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند.
منطقه زیلایی دارای پنج هزار کلونی زنبور و 32 طرح پرورش ماهی است.
در دهستان زیلایی 6 هزار و 472 هکتار جنگل، هفت هزار و 433 هکتار مرتع، 670 هکتار زمین زراعی و 45 هکتار باغ وجود دارد.
دریاچه برم زرد زیلایی به عنوان یک منطقه سیاحتی بویراحمد در فاصله 140 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

انتهای پیام/غ

لزوم توجه به توسعه روستایی در زیلایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.