۷ مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در کهگیلویه وبویراحمد فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛مدیرکل آموزش وپرورش استان گفت:از این تعداد 4مرکز مربوط به گذشته هستند که امسال فعال شده و 3 مرکز نیز از آبان امسال فعالیت خود را آغاز کردند.

هادی زارع پور افزود:مراکز یادگیری محلی با هدف آموزش مهارتها در کنار سواد پایه و در 2 بخش دولتی و غیر دولتی فعالیت می کنند.

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان هم گفت:براساس اعلام مدیر دوره های سوادآموزی سازمان نهضت سوادآموزی کشور کهگیلویه وبویراحمد در زمینه ی توسعه مراکز یادگیری محلی رتبه اول کشور را دارا است.

سیدحمدالله خواهش نیک افزود:برای آموزش مهارتها در این مراکز از مربیان، کارشناسان، مشاوران و متخصصان ادارات، نهادها و دستگاههای اجرایی و مراکز دانشگاهی برای آموزش مهارت زندگی، اشتغال و تولیددعوت می شود.

وی ادامه داد:تنها مرکز یادگیری محلی سیار کشور با ظرفیت تشکیل کلاسهای دوره ای و سیار در مناطق عشایری و روستایی زیلایی بویراحمد فعالیت می کند.

مسئول نهضت سوادآموزی بویراحمد هم گفت:در مرکز یادگیری محلی مهریان 118سوادآموز در3دوره تحصیلی سوادآموزی، تحکیم و انتقال آموزشها را فرا می گیرند.

طالب راشدی افزود:یک کلاس دوره انتقال رایانه در این مرکز تشکیل و فراگیران با مهارتهای کار با رایانه نیز آشنا می شوند.

مدیر این مرکز یادگیری محلی نیز گفت:در این مرکز علاوه بر آموزش، 40 نوع فعالیت تدوین شده برای آموزش مهارتهای لازم نیازسنجی می شود.

سیدعلی محمد دانشی افزود:این مرکز در حد فاصل مناطق مهریان و بلهزار در حومه یاسوج فرصت استفاده از آموزشهای لازم را برای سوادآموزان این مناطق فراهم کرده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مراکز آموزشهای احکام، قرآن،مسائل مشاوره ای،کارآفرینی،کشاورزی،خانه داری،الگوی صحیح مصرف و سبک زندگی اسلامی برای سوادآموزان ارائه می شود.

 انتهای پیام/غ

فعالیت ۷ مرکز یادگیری محلی سوادآموزی درکهگیلویه وبویراحمد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.