پرونده ثبت میراث جهانی ساسانی و مجموعه بیشابور و فیروزآباد تیرماه سال آینده در مجمع اجلاسیه یونسکو مطرح و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علیرضا عسکری رئیس دانشگاه هنر شیراز گفت: پرونده ثبت میراث جهانی ساسانی و مجموعه بیشابور و فیروزآباد تیرماه سال آینده در مجمع اجلاسیه یونسکو مطرح و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عسکری اظهار کرد: با ثبت جهانی آثار دوره ساسانی، حوزه گردشگری و میراث فرهنگی، مجموعه تاریخی و فرهنگی استان فارس بار دیگر مورد توجه حوزه گردشگری جهان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه اسیر بخش مهمی از جغرافیایی اداری، سیاسی دوره ساسانی و نیز راه تجاری شیراز به فیروزآباد وسیراف است، افزود: برای توسعه صنعت گردشگری نباید به محور‌های فیروزآباد، تخت جمشید به پاسارگاد محدود شود، توجه به محور شیراز به خلیج فارس و نیز شهر‌های تاریخی فیروزآباد به سیراف که در بستر تاریخی معنا و مفهوم پیدا کرده است با ید مورد توجه قرارگیرد.

عسکری ادامه داد: کاروانسرای دوره صفویه در دشت اسیر، آثار به جای مانده دوره هخامنشیان، پیوند ۷ هزار ساله جامعه انسانی با شهر اسیر آن را در میان دیگر شهر‌های تاریخی استان در جایگاه ویژه‌ای قرارداده است.

وری تصریح کرد: زیباترین منظرگردشگری خلیج فارس از منطقه اسیر، گله‌دار به طرف عسلویه است و نیز در ارتفاع قابل توجهی به آب‌های خلیج فارس قرار دارد.

رئیس دانشگاه هنر شیراز اظهار داشت: منطقه اسیر به عنوان یکی از امن‌ترین و مناسب‌ترین شهر‌های ایران، فضای جذب گردشگر صنعتی، اقتصادی وعمرانی در این شهررا فراهم کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتهای پیام/ر

ثبت جهانی آثار دوره ساسانی در مجمع یونسکو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار