مدیرکل شیلات لرستان به بهره‌برداری رسیدن پنج طرح پرورش ماهی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ کیارش بیرانوندمدیرکل شیلات لرستان اظهار کرد: استان لرستان با داشتن ۲۴۵۰ کیلومتر طول مسیر آبی حوضه کرخه و دز توانایی تولید ماهیان گرم آبی و سردآبی را دارد.

وی اضافه کرد: در همین راستا اداره کل شیلات استان سعی در به کارگیری حداکثری این پتانسیل را دارد و طی دهه فجر پنج طرح پرورش ماهی را به بهره‌برداری می‌رساند.

بیرانوند، مهم‌ترین طرح را پرورش ماهی در قفس سد هاله عنوان کرد و افزود: این طرح یکی از طرح های مهم در شهرستان کوهدشت بوده که هم اکنون پیشرفت فیزیکی آن ۱۰۰ درصد است.

مدیرکل شیلات لرستان با بیان اینکه طرح در سال گذشته آغاز شده و امسال به پایان رسیده است، ادامه داد: طرح با هدف پرورش ماهی کپور در قفس و در موقعیت جنوبی کوهدشت با حجم تولید ۲۰۰ تن عملیاتی شده که شامل چهار قفس است. این واحد ۲۰ نفر مستقیم و ۴۰ نفر اشتغالزایی غیرمستقیم دارد که ۱۱ خانوار از آن بهره‌برداری می‌کنند.

بیرانوند از دیگر طرح ها به پرورش ماهی سردآبی کوهدشت اشاره کرد و گفت: این طرح سال گذشته آغاز و امسال با حجم تولید ۲۰ تن و سرمایه‌گذاری سه میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل شیلات لرستان از به بهره‌برداری رسیدن دو پرورش ماهی سردآبی در الیگودرز طی دهه فجر امسال خبر داد و گفت: این طرح‌ها نیز هرکدام ۲۰ تن تولید دارند که سرمایه‌گذاری آن‌ها ۳ میلیارد ریال است.

وی افزود: پرورش ماهی سردآبی الشتر نیز که سال گذشته کلنگ‌زنی شده، دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد. حجم سرمایه‌گذاری این طرح نیز ۴ میلیارد ریال با اشتغال‌زایی چهار نفر بوده که ۲۰ تن تولید ماهی آن است. با به بهره‌برداری رسیدن این طرح‌ها ۲۸۰ تن به تولید ماهی استان افزوده می‌شود.

انتهای پیام/م

پنج طرح پرورش ماهی در لرستان بهره‌برداری شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.