احداث باغ؛

احداث ۶۰ هزار هکتار باغ در لرستان

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: طی ۵ سال آینده ۶۰ هزار هکتار باغ در استان ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ عبدالرضابازدار رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان  اظهارکرد: ۹ درصد جنگل‌های کشور در لرستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۸۸۰ هزار هکتار مرتع در لرستان وجود دارد، افزود: لرستان دارای ۷۸۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این میزان ۲۳ درصد اراضی آبی بوده در حالی‌که میانگین کشوری ۴۵ درصد است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان تصریح کرد: متاسفانه نتوانسته‌ایم در زمینه تخصیص آب کشاورزی تخصیص خوبی داشته باشیم.

بازدار اضافه کرد: ۴۵ هزار هکتار معادل ۲۴ درصد از اراضی لرستان به آبیاری قطره‌ای بارانی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه ۶۳۰ واحد مرغداری و ۴.۷ میلیون واحد دامی در استان لرستان وجود دارد، ادامه داد: ۶۵ هزار تن گوشت مرغ، ۲۳۰ هزار تن شیر و ۲۸ هزار تن گوشت قرمز در لرستان تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان اظهار کرد: ۵۳۲ مزرعه پرورش ماهی در استان وجود دارد که ۲۷ هزار تن ظرفیت تولید و پرورش ماهی در سال را دارند.

بازدار تصریح کرد: ۲۰ هزار تن مجتمع تولید آبزیان در لرستان در حال احداث است که در دراز مدت می‌توانیم یک‌صد هزار تن تولید داشته باشیم.

وی با اشاره به کشت گیاهان دارویی، افزود: توسعه کشت گیاهان دارویی اولویت استان بوده و ردیف اعتباری برای توسعه کشت گیاهان دارویی در لرستان دیده شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان اضافه کرد: در استان ۳۰ هکتار گلخانه در حال بهره‌برداری و ۱۳۰ هکتار در حال ساخت است.

بازدار با بیان اینکه ۲.۷ در صد محصولات زراعی در استان تولید می‌شود، گفت: لرستان در تولید انجیر و حبوبات در سطح کشور مقام اول را دارد.

انتهای پیام/م

۶۰ هزار هکتار باغ در لرستان احداث می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.