مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: بارندگی از عصر جمعه تا بامداد شنبه از شدت بيشتری برخوردار خواهد بودعلاوه بر آبگرفتگی معابر عمومی ممکن است در برخی نقاط با رعدوبرق و رگبار پراکنده تگرگ نیز همراه گردد.

کاهش محسوس دمای هوا و بارش برف و کولاکخسروی   مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ گفت: همچنین؛ بارش که در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود  از اواخر وقت جمعه و طی روز شنبه علاوه بر مناطق سردسیر در برخی از نواحی معتدل نیز، بتدریج به شکل برف مشاهده خواهد شد بارش برف، بویژه در گردنه ها و جاده های برون شهری به صورت كولاك نمود خواهد کرد.

وی پیش بینی کرد: بارش تجمعی این سامانه بین 20 تا 30 میلیمتر در مناطق بیشینه فعالیت و 10 تا 20 میلیمتر در غالب نقاط از جمله شهر کرمانشاه به ثبت برسد  ارتفاع برف، در گردنه‌ها و دامنه های کوهستانی 10 تا 30 سانتیمتر و در مناطق مسکونی نواحی سردسير 5 تا 15 سانتیمتر برآورد می‌گردد.

خسروی افزود: بیشینه سرعت باد ناشی از این شرایط بین 90- 70 کیلومتر بر ساعت با جهت جنوبی در روز جمعه و بیشتر در مناطق غربی استان واقع شود  وزش باد، علاوه بر تشکیل توفان گردوخاک در منطقه و نفوذ غبار غلیظ به جو استان، ممکن است موجب بروز خساراتی به سازه‌ها و تاسیسات گردد این احتمال، در مناطق زلزله زده، به دلیل وجود سازه های اسکان موقت، بیشتر به نظر می رسد

وی ادامه داد: دید افقی به دلیل نفوذ غبار، در نواحی مرزی و غربي به کمتر از 1000 متر و احتمالاً در سایر نقاط بین 2000 تا 5000 متر خواهد رسيد.

خسروی افزود: پيش بينی  می  شود دمای هوای شبانه، در نواحی گرمسیری به نزدیک صفر و در مناطق سردسیر به 7 تا 10 درجه سانتیگراد زیر صفر برسد.

 

انتهای پیام/ز

 

دمای هوا طی روزهای شنبه تا دوشنبه به طور محسوس کاهش  می یابد 

برچسب ها: هواشناسی ، نفتکش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.