بالا بودن درصد مدارس تخریبی در بروجرد و نورآباد

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس لرستان از بالا بودن درصد مدارس تخریبی در بروجرد و روستا‌های نورآباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمد چگنی مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس لرستان با بیان اینکه براساس طرح تخریب و بازسازی تاکنون ۶۰ درصد مدارس استان مستحکم مقاوم سازی، تخریب و بازسازی شدند، اظهار کرد: این درحالیست که ۳۰ تا ۴۰ درصد مدارس باقی مانده ایمن نبوده و خطر آفرین هستند.

وی اضافه کرد: چنانچه زلزله‌ای در مقیاس زلزله اخیر کرمانشاه در لرستان رخ دهد این مدارس تخریب خواهند شد.

چگنی با بیان اینکه بیشتر این مدارس در روستا‌های استان واقع شده‌اند، یادآور شد: براساس آماری که گرفته شده درصد مدارس تخریبی در بروجرد و روستا‌های نورآباد بالاست.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس لرستان تصریح کرد: علیرغم تصور خیلی از افراد جامعه که مسئولین بیشتر به مرکز استان رسیدگی می‌کنند تعداد زیادی مدرسه تخریبی در شهرستان خرم‌آباد به عنوان مرکز استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه اتفاق خوبی که رخ داد و مجلس شورای اسلامی نیز ورود پیدا کرد طرح تخریب و بازسازی و مقاوم سازی مدارس بود، بیان کرد:، اما بدی آن این بود که تخصیص کامل ندارند و چنانچه ردیف اعتباری تامین می‌شد باقی مانده مدارس تخریبی استان به سرانجام می‌رسید.

چگنی با بیان اینکه در برنامه ششم سه میلیارد دلار برای طرح تخریب و بازسازی مدارس لحاظ شده است، افزود: چنانچه امسال تخصیص مناسب بدهند با کمک خیرین می‌توان ۴۰ درصد مدارس استان را ایمن و مستحکم کرد.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس لرستان بیان کرد: در اعتبارات سال ۹۷، ۱۵ درصد اعتبارات عمرانی و ۳۳ درصد اعتبارات نوسازی مدارس کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در یک فضای ۴۰ متر مربعی در مدارس استان بین ۳۰ تا ۳۵ نفر قرار دارد و با احتساب یک مدرسه ۱۰ کلاسه بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ دانش‌آموز وجود دارد و چنانچه زمین‌لرزه‌ای رخ دهد جان این افراد به خطر می‌افتد، اظهار کرد: هم اکنون ۷۸ طرح در دست اقدام نوسازی و تجهیز مدارس استان است که برای انجام آن‌ها به ۷۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس لرستان تاکید کرد: اعتباری که امسال به نوسازی مدارس اختصاص دادند بین ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان است و دولت باید به فضا‌های آموزشی و جان دانش‌آموزان اهمیت دهد و اعتبارات تخریب و نوسازی و تخصیص آن‌ها را افزایش دهد.

انتهای پیام/م

 مدارس تخریبی در بروجرد و نورآباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.