مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا، توزیع بسته‌های فرهنگی در بین خانواده‌های زیر پوشش را از اقدامات این کمیته در زمینه پیشگیری از مواد مخدر میان مددجویان دانست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عبدالرزاق میرزایی امروز در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا، با بیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر به عنوان یک آسیب بزرگ اجتماعی جوانان و خانواده‌های بسیاری را مورد هدف قرار داده است، تأکید کرد: باید با اطلاع رسانی دقیق و آموزش‌های به موقع از شیوع این پدیده شوم در جامعه جلوگیری کرد.

وی با اشاره به این‌که اعتیاد سبب بروز ناهنجاری‌های اجتماعی و از هم پاشیدگی خانواده‌ها می شود  و داشتن اطلاعات و آشنایی با مواد مخدر تاثیر زیادی در پیشگیری از اعتیاد و ناهنجاری‌های اجتماعی دارد،خاطر نشان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا با ارایه خدمات مشاوره‌ای و آموزشی سعی در پیشگیری از مواد مخدر دارد.

میرزایی گفت:  از جمعیت 180 هزار نفری شهرستان شهرضا 4 هزار و 38 نفر در قالب 2 هزار و 320 خانواده از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه 2.2 درصد از جمعیت شهرستان تحت پوشش خدمات کمیته امداد هستند، افزود: 302 نفر از جمعیت روستایی در قالب 140 خانوار در قالب طرح مددجویی و یک هزار و 396 نفر در قالب 865 خانواده روستایی در قالب طرح شهید رجایی از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) استفاده می‌کنند.

مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان شهرضا گفت: یک هزار و 270 نفر در قالب 751 خانوار با سرپرست مرد و دو هزار و 768 نفر در قالب یک هزار و 752 خانوار با سرپرست زن تحت پوشش این نهاد در شهرضا هستند.

میرزایی بیان داشت: 57 درصد از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در شهرضا شامل یکهزار و 316 خانوار به علت فوت سرپرست، 8 درصد شامل 190 خانواده به علت طلاق، چهار صدم درصد شامل 10 خانوار به علت متارکه، 30 درصد شامل 697 خانوار به علت از کار افتادگی و 2 درصد شامل 47 خانوار به علت بیماری سرپرست به خدمات امدادی نیاز پیدا کرده‌اند.

وی اذعان کرد: 2 درصد از جمعیت تحت پوشش این نهاد در شهرضا شامل 55 خانوار به علت زندانی شدن سرپرست و یک خانواده سرباز نیز از خدمت ارایه شده استفاده می‌کنند.

مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان شهرضا در تشریح خدمات معیشتی ارایه شده به خانواده‌های تحت پوشش این نهاد، عنوان کرد: به خانواده‌های یک نفره ماهیانه 148 هزار تومان پرداخت می‌شود و این میزان افزایش پیدا می‌کند و به خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ماهیانه 465 هزار تومان در ماه پرداخت می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا

برچسب ها: کمیته امداد ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.