نماینده مردم تهران گفت:‌ روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس امروز درباره بودجه 96 فی‌البداهه صحبت کردند و در آمارهای آنان تناقض وجود داشت.

روسای کمیسیون‌های تخصصی امروز فی‌البداهه درباره بودجه صحبت کردندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز طی تذکری شفاهی اظهار کرد:‌ امروز حدود سه ساعت و نیم از وقت مجلس صرف ارائه گزارش روسای کمیسیون‌های تخصصی درباره روند اجرای بودجه 96 در 8 ماهه امسال شد که همه از آن تعریف کردند در حالی که مردم از ما سوال می‌کنند که اگر اوضاع بودجه‌ای کشور تا این حد گل و بلبل است پس این همه فقر، بیکاری و فشار اقتصادی ناشی از چیست؟

وی با بیان اینکه روسای کمیسیون‌ها باید قبل از ارائه این گزارش آمادگی لازم را پیدا می‌کردند، ادامه داد: احساس می‌کنم برخی از دوستان مباحث را فی‌البداهه مطرح کردند.

کواکبیان با بیان اینکه آمار و ارقام ارائه شده از سوی نماینده دولت و روسای کمیسیون‌ها به ویژه در زمینه رشد اقتصادی متفاوت بود، تصریح کرد: اگر قرار است گزارش عملکرد بودجه‌ای دولت مورد بررسی قرار گیرد، باید آمارها با هم منطبق باشند و تناقضی در آن وجود نداشته باشد.

نماینده مردم تهران در ادامه بیان کرد: طبق اصل 55 قانون اساسی دیوان محاسبات زیر نظر مجلس فعالیت می‌کند از این رو بنده از رئیس دیوان محاسبات پرسیدم که در گزارش تفریغ بودجه 95 با تخلفات چگونه برخورد شده است که وی پاسخ داد که همه تخلفات را گزارش کردیم.

وی تأکید کرد: اگر قرار باشد دیوان محاسبات صرفا گزارش تخلفات را اعلام کند، آن وقت شاهد خواهیم بود که مثل زمانی که احمدی نژاد رفت و گفت که در دولتش هفت یا هشت هزار میلیارد تومان تخلف شده است می‌شود، در حالی که باید همین الان بدانیم که کدام وزارتخانه‌ها تخلف دارند.

کواکبیان خاطرنشان کرد: عملکرد بسیاری از دستگاه‌های اجرایی با بودجه 96 فاصله بسیار زیادی دارد که از هیئت رئیسه می‌خواهیم تذکر لازم را به دستگاه‌های اجرایی نسبت به این مسئله دهد.

علی مطهری که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به اظهارات کواکبیان گفت‌: روسای کمیسیون‌ها امروز گزارش‌های خود را فی‌البداهه مطرح نکردند.

وی با اشاره به تذکر دیگر نماینده مردم تهران مبنی بر اینکه گفته بود باید به تخلفات وزارتخانه‌ها رسیدگی شود، اظهار کرد: در آیین نامه قبلی در این باره نقصی وجود داشت به طوری که صرفا تخلفات وزرا و مسئولان دولت قبلی را گزارش می‌دادند اما در آیین نامه جدید باید تخلفات وزرا و مسئولانی که تصدی امور را بر عهده دارند هم اعلام و بررسی شود.

مطهری خاطرنشان کرد: ای کاش رئیس دیوان محاسبات امروز مطالباتی را هم پیرامون تخلفات دستگاه‌های اجرایی کشور مطرح می‌کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار