به گزارش خبرنگار
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ محمدرضا وطنی مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان بندرگز گفت:
آموزش و پرورش به تنهایی قادر به انجام ماموریت در حوزه مقابله با آسیبهای اجتماعی نیست و ارتباط کم اعضا خانوادهها با هم خود دلیلی بر ایجاد این آسیبها در جامعه است.
وی افزود: دانش آموزان نیاز به ارتباطات بیشتر با همسالان و بزرگترها دارند و ضروریست که دستگاههای مختلف با پرهیز از فعالیتهای جزیرهای و با برنامه ریزی مدون و مشترک در راستای پیشگیری و یا مقابله با آسیبهای اجتماعی اقدام کنند.
وطنی اضافه کرد: برای پیشگیری جدی از آسیبهای اجتماعی باید کار گروهی مرکب از خانواده، دانش آموز و معلم در مدرسه تشکیل شود و با بهره گیری از کارشناسان اجتماعی و روانشناسی در راستای مقابله با آسیبهایی مانند اعتیاد و مصرف مشروبات الکلی از سوی دانش آموزان برنامه ریزی شود.
وی در ادامه گفت: باید تلاش کنیم تا در ۲ برنامه ۵ ساله اهداف آموزش و پرورش در زمینه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی محقق شود و یا آسیبها را به حداقل ممکن کاهش دهیم.
وطنی افزود: تقویت ایمان و پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان با استفاده از برنامههایی مانند برگزاری کلاسهای ترجمه و تفسیر قرآن، برگزاری اردوهای مذهبی و ورزشی و اردوهای علمی و گردشگری بهترین راههای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است.
حسین احمدی فرماندار شهرستان بندرگز نیز در این نشست گفت: برای شناخت دقیق آسیبها باید به صورت میدانی از نقاط آسیب پذیر یا آسیب دیده بازدید کرد و مطابق با مختصات آن برای برنامه ریزی مناسب و کاربردی اقدام کرد.
وی افزود: مشکلات در همه حوزهها وجود دارد و نباید در برابر آسیبهای اجتماعی تسلیم شد.
احمدی اضافه کرد: از آنجا که پرورش تمام سرمایههای اجتماعی مملکت در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد از این رو باید آسیبها را شناسایی و برای مقابله با آن از تمامی ابزارها و امکانات کشور بهره گرفت.
وی در ادامه گفت: دانش آموزان را باید با واقعیتهای جامعه و حتی آسیبهای واقعی که در جامعه وجود دارد آشنا کرد تا در مواجهه با آسیبها خود را تسلیم نکنند.
احمدی در پایان افزود: بهسازی مدارس فرسوده و مقابله با آسیبهای اجتماعی مهمترین برنامههای شورای آموزش و پرورش شهرستان بندرگز در دراز مدت است.
انتهای پیام/ق
ارتباط کم اعضا خانواده ها در شبانه روز