از ابتدای سال تاکنون بیش از 450 نفر شتر از خوسف تحت نظارت دامپزشکی به خارج این شهرستان حمل شد.

دکتر محمودی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خوسف در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛گفت:از ابتدای سال بنا به درخواست متقاضی و موافقت استان مقصد،شتری که واکسن شاربن را دریافت نموده و از نظر عدم آلودگی به بیماری مرس مورد تأیید آزمایشگاه مرجع قرار گرفت مقدمات حمل را فراهم می کرد.

وی افزود:در مراحل أخذ مجوز حمل بهداشتی قرنطینه ای دامپزشکی،احراز هویت دام از لحاظ بومی یا غیر بومی بودن توسط مدیریت جهاد کشاورزی مورد بازدید قرار می گیرد و همچنین در طی مراحل أخذ مجوز برای حمل دام سلامت محموله توسط دامپزشکان بخش خصوصی و دولتی مورد معاینه و پس از نصب شماره پلاک بر روی گوش دام نسبت به حمل با خودروی مخصوص اقدام می شود.

دکتر محمودی گفت:از ابتدای سال جاری بیش از 450 نفر شتر از سوی مردم این شهرستان با هماهنگی و نظارت دامپزشکی به مقصد شهرستان های این استان و استان های دیگر حمل شده است.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان خوسف افزود:دامپزشکی در خط مقدم پیشگیری از بیماری های قابل انتقال از دام به انسان بوده و حمل و نقل شتر نیز تحت نظارت های دقیق بهداشتی- قرنطینه ای دامپزشکی با طی آزمایشات لازم صورت می گیرد.

وی گفت:از ابتدای سال تاکنون بیش از 2800 نفر شتر در شهرستان بر علیه بیماری شاربن واکسینه شده اند.

دکتر محمودی افزود:هر گونه حمل و نقل دام و فرآورده‌های خام دامی مستلزم دریافت گواهی حمل بهداشتی صادره توسط شهرستان مبدأ و رعایت اصول بهداشتی قرنطینه ای است.

رییس شبکه دامپزشکی خوسف از دامداران درخواست کرد از ورود دام بدون داشتن سابقه بهداشتی و أخذ مجوز از دامپزشکی به منظور جلوگیری از شیوع و بروز بیماری جدا خودداری کنند.

وی اظهار کرد:استان خراسان جنوبی دومین استان از لحاظ جمعیت شتر در کشور است و با پتانسیل بالایی که در پرورش شتر دارد متأسفانه هنوز توسعه این صنعت مغفول مانده است و شهرستان خوسف سومین شهرستان وسیع استان است که در شناساندن این صنعت به دامداران و ترقیب آنان به پرورش شتر اقداماتی انجام داده است اما متأسفانه نبود کشتارگاه و خلأ زیرساخت برای تولید و توزیع شیر و محصولات شتر،پیشرفت و توسعه این مهم به کندی صورت می گیرد.

انتهای پیام/غ

واکسینه شدن 2800 نفر شتر در خوسف علیه بیماری شاربن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار