مسئول پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات استان کرمانشاه از در برنامه بودن توسعه پرورش ماهی در قفس در این استان خبر داد.

توسعه پرورش ماهی در قفس در برنامه استان کرمانشاه استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،سعید بابایی مسئول پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات استان کرمانشاه  با بیان اینکه در حال حاضر ماهیان گرمابی، سردابی و خاویاری به صورت پرورش در قفس در استان تولید می‌شود، ظرفیت تولید ماهی در قفس در استان در سال جاری را 625 تن عنوان کرد.

بابایی با اشاره به اینکه در حال حاضر در سد تنگ حمام(شهدای گمنام) شهرستان قصرشیرین پرورش ماهیان گرمابی و خاویاری در قفس با ظرفیت بیش از 260 تن در سال در حال انجام است، اضافه کرد: در سد زاگرس شهرستان گیلانغرب نیز پرورش ماهی قزل آلا که از انواع ماهیان سردابی است، با ظرفیت سالانه بیش از 300 تن پرورش داده می‌شود.

مسئول پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات استان کرمانشاه ادامه داد: همچنین در سد جامیشان شهرستان سنقروکلیایی هم ماهیان سردابی با ظرفیت 50 تن در سال در حال تولید است.

بابایی با اشاره به در برنامه بودن پرورش ماهی در قفس در سد زمکان شهرستان دالاهو تا پایان سال، گفت: قرار است این سد با ظرفیت تولید 200 تن در سال فعال شود.

وی با بیان اینکه توسعه پرورش ماهی در قفس در استان را در برنامه داریم، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در صورت وجود اعتبار برای انجام کارهای مطالعاتی و تولیدی می‌توان ظرفیت تولید را سالانه به میزان هزار تن افزایش داد.

بابایی توسعه پرورش ماهی در قفس را در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: پرورش ماهی در قفس با توجه به اینکه هیچ استرسی به محیط نمی‌دهد و میزان تولیدات آن هم تحت تاثیر کم آبی، خشک سالی و گل آلود شدن  نمی‌گیرد از اولویت های استان است.

انتهای پیام/ز


توسعه پرورش ماهی در قفس در کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.