سخنگوی کمیسیون عمران گفت: تحرکات اخیر حوزه مسکن ناشی از جابه‌جایی سپرده‌های مردم از موسسات مالی به سمت بازار مسکن است.

تحرکات اخیر مسکن ناشی از جابه‌جایی سپرده‌ها از موسسات مالی به بازار مسکن استصدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون متبوع خود، گفت‌: این نشست با حضور مسئولان بانک مرکزی،‌ مدیران عامل بانک مسکن و بانک ملی و همچنین معاونان وزارت راه و شهرسازی برای بررسی وضعیت تامین مالی و اعطای تسهیلات به بخش ساختمانی و بافتهای فرسوده نا کارآمد شهری برگزار شد.

وی ادامه داد: بر اساس آمارهایی از عملکرد بانکها مشخص شد که بانک مسکن در حوزه‌های مختلف مانند ایجاد صندوق پس انداز یکم ،‌صندوق مسکن جوانان،‌ استفاده از اوراق و سپرده گذاری اقداماتی را انجام داده است.

بدری همچنین با اشاره به بحث مسکن مهر هم تاکید کرد: از محل برگشت تسهیلات مسکن مهر،‌ پرداخت تسهیلات به زوجین از طریق  مسکن یک برنامه ریزی و قرار شد در تهران به زوجین 160 میلیون تومان و در شهرستانها 140 میلیون تومان وام با سود 8 درصد در بافت فرسوده و 9.5 درصد در مناطق خارج از بافت فرسوده تعلق بگیرد.

سخنگوی کمیسیون عمران تصریح کرد: بانک ملی هم تکالیفی درباره بافتهای فرسوده داشت به نحوی که در سالهای 94 و 95 حدود 5 هزار میلیارد تومان تسهیلات با سود 18 درصد تخصیص داده اما متاسفانه دولت در انجام تعهدات خود تعلل کرده است.

نماینده مردم اردبیل با تاکید بر اینکه دولت باید مابه التفاوت سود وام‌ها را به بانک‌ها پرداخت کند افزود:‌وام‌ها به بافت فرسوده 11 تا 12 درصد است و دولت باید تفاوت آن را به بانکها پرداخت کند، اگرچه تاکنون این کار انجام نشده و در عوض بانکها در سال گذشته وام با سود 18 درصدی و در سالهای گذشته با تقسیط 22 و 23 درصد این موضوع را پیش برده‌اند.

وی با اشاره به تحرکات اخیر در حوزه مسکن هم گفت: این تحرک‌ها بیانگر یک برنامه ریزی دقیق نیست بلکه ناشی از جابه جایی سپرده‌های مردم از موسسات مالی به سوی بازار مسکن است، لذا این موضوع موجب افزایش 8 درصدی پروانه ساختمان و 12 درصدی معاملات مسکن شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار