افزایش 29 درصدی پرداخت زکات توسط خیران استان اردبیل

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل از افزایش 29 درصدی پرداخت زکات توسط خیران استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل در جلسه شورای زکات اردبیل افزود: روستاییان و کشاورزان اردبیلی 24 میلیارد ریال در 10 ماهه نخست امسال زکات مال پرداخت کرده‌اند که 60 درصد از زکات برای فقرا و 40 درصد آن برای پروژه‏‏‎های عمرانی در نظر گرفته شده که بر این اساس کمیته امداد می‌کوشد از طریق زکات سهم فقرا به مشکلات خانوارهای تحت حمایت این استان رسیدگی کند.

وی با بیان اینکه 15 میلیارد ریال از زکات پرداختی خیران در قالب سهم فقرا بین خانوار تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر این استان توزیع شده است، افزود: 880 میلیون تومان از زکات پرداختی نیز برای اجرای پروژه‌های مسجدسازی، ساخت خانه عالم، حصارکشی و پل‌سازی در همان روستاهای مؤدی زکات هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه موظف هستیم زکات پرداختی نیکوکاران را در همان محل و برای رفع مشکلات مددجویان و خانوار بی‌بضاعت در همان مناطق هزینه کنیم، بیان کرد: زکات پرداختی برای رفع مشکلات معیشتی، درمانی، جهیزیه، تحصیل و سایر نیازمندی‌های مددجویان هزینه می‌شود.

دشتی تصریح کرد: زکات پرداختی روستاییان و کشاورزان این استان نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته 29 درصد افزایش داشته است و این امر بیانگر نهادینه شدن پرداخت زکات در بین آحاد مختلف جامعه است که باید برای ترویج و تبلیغ هر چه بیشتر آن تلاش‌های گسترده‌تری به کار گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه 110 میلیون تومان از زکات پرداختی برای رفع مشکلات معیشتی مددجویان اردبیلی در نظر گرفته شده است، گفت: کمک‌های مردمی سبب رفع بخش مهمی از مسائل و گرفتاری‌های خانوار تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر می‌شود که هرچقدر شاهد افزایش کمک‌های خیران باشیم، به همان میزان می‌توانیم نیازهای اساسی مددجویان را برطرف کنیم.

دبیر شورای زکات استان اردبیل با بیان اینکه از محل زکات پرداختی 25 واحد مسکونی برای خانوار تحت حمایت که فاقد منزل مناسب بودند ساخته شده است، اظهار کرد: 101 میلیون تومان از زکات پرداختی برای ساخت منزل مددجویی اختصاص یافت تا سرپناهی مقاوم و مناسب برای خانوار تحت حمایت ساخته شود.

دشتی بیان کرد: از محل زکات پرداختی خیران، سه نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از زندان آزاد شده و به آغوش خانوار خود بازگشته‌اند که 105 میلیون تومان از زکات پرداختی به زندانیان جزائم غیرعمد اختصاص یافت تا از زندان آزاد شده و گرمابخش کانون خانوار خود باشند.

وی با اشاره به اعطای 76 میلیون تومان از زکات پرداختی به 330 نفر از بیماران تحت حمایت این استان افزود: 30 میلیون تومان از زکات پرداختی نیز در اختیار 20 نوعروس تحت حمایت قرار گرفت تا راهی خانه بخت شوند.

وی تصریح کرد: 275 نفر از دانش آموزان با بهره‌مندی از 18 میلیون تومان زکات پرداختی به تحصیل خود برای دستیابی به مقاطع بالاتر در تلاش هستند که حدود 700 میلیون تومان از زکات پرداختی نیز برای رفع سایر مشکلات خانوار تحت حمایت و افراد بی‌بضاعت هزینه شده است.

انتهای پیام/ح

 پرداخت زکات توسط خیران اردبیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.