گواهی نامه اختراع طراحی و ساخت سیستم تسریع کننده درمان زخم بستر به وسیله عضو هیأت علمی دانشکده پیراپزشکی به ثبت رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛مهدی محمدی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: رسول کاویان نژاد عضو هیات علمی و مدیر گروه رشته هوشبری این دانشکده؛ موفق به ثبت اختراع خود در اداره ثبت اختراعات و مالکیت فکری کشوری به شماره ۹۴۲۰۹ شد.


به گفته رسول کاویان نژاد مکانیسم این سیستم در تسریع درمان زخم بستر، ایجاد تغییرات فیزیولوژیک محیطی در ناحیه زخم شامل: کاهش فشار موضعی روی زخم، افزایش غلظت موضعی جریان هوا و درصد اکسیژن، افزایش رطوبت موضعی و ایجاد تغییرات دمایی هوا و اکسیژن است.


کاویان نژاد همچنین قابلیت انتقال دارو‌هایی بصورت بخور بر روی ناحیه زخم را از دیگر ویژگی‌های این سیستم دانست و درمان و التیام انواع زخم بستر، کاهش هزینه‌های درمان و پیشگیری از عوارض زخم را از مزایای این اختراع بر شمرد.


این عضو هیات علمی زمینه اختراع خود را حوزه پزشکی و درمان زخم‌های بستر عنوان کرد و بیان داشت:بالشتک‌های فومی در ناحیه زخم بستر بیمار قرار داده می‌شود و تنظیمات دستگاه برای حالت‌های مختلف افزایش مقدار هوا و اکسیژن، رطوبت، هوای گرم و سرد بوسیله قسمت کنترل دستگاه انجام و بوسیله اتصال لوله‌ای به ناحیه داخل بالشتک انتقال و در تماس با ناحیه زخم قرار می‌گیرد.


وی موارد استفاده این اختراع را در بیمارستان‌ها و نیز بیماران دچار زخم بستر بیان کرد.

 

 انتهای پیام/ز

درمان زخم بستر با اختراع جدید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.