رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به کمبود پرستار در استان کرمانشاه گفت: در کشور به ازای هر 100 هزار نفر 270 پرستار داریم که این شاخص در استان کرمانشاه به ازای هر 100 هزار نفر 156 نفر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ محمودرضا مرادی  رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  در مراسم گرامیداشت روز پرستار و تقدیر از پرستاران نمونه و پرستاران مناطق زلزله زده استان کرمانشاه که امروز(چهارم بهمن) در سالن اجتماعات بیمارستان امام رضا (ع) شهر کرمانشاه برگزار شد با بیان اینکه نسبت پرستار به تخت در کشور 1.1 تا 1.3 است، گفت: این رقم در استان کرمانشاه 0.8 است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه در حال حاضر در کشور 140 هزار پرستار داریم، گفت: برآورد می شود در کشور 100 هزار نفر کمبود پرستار داشته باشیم.

مرادی کادر پرستاری استان کرمانشاه را 3680 نفر اعلام کرد و افزود: در دو، سه سال گذشته 283 پرستار پیمانی و شرکتی در استان کرمانشاه شروع بکار کرده اند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سپس از تاخیر در پرداخت کارانه ها به عنوان یکی از مشکلات و دغدغه های پرستاران استان کرمانشاه یاد کرد و افزود: این اتفاق با توجه به کمبودهای بودجه ای و طلب از بیمه ها رخ داده است.

مرادی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حال حاضر حدود 300 میلیارد تومان از بیمه ها طلب دارد، گفت: اگر این مطالبات پرداخت شود همه معوقات پرستاران پرداخت خواهد شد.

 

وی با اشاره به زلزله استان کرمانشاه افزود: در 24 ساعت اول وقوع زلزله که کار امدادرسانی به صورت اورژانسی انجام می گرفت حتی یک مورد مرگ و میر هم در اثر جابجایی ها نداشتیم و کادر درمانی در پذیرش بیماران و انجام اقدامات درمانی و پیگیری درمان بسیار خوب کار کرد.

 

انتهای پیام/ز

 

 

در حال حاضر در کشور 140 هزار پرستار داریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.