رئیس اتاق بازرگانی لرستان با بیان اینکه ۵۰ هزار تن از محصولات کشاورزی لرستان صادر شد، گفت: بر اساس یک برنامه چهار ساله مقدار صادرات محصولات کشاورزی لرستان به ۳۰ درصد افزایش یابد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حسین سلاحورزی ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی لرستان برگزار شد با اشاره به ایجاد طرح جامع برای توسعه محصولات کشاورزی و توسعه صادرات حبوبات اظهار داشت: در این طرح از دستگاه‌های اجرایی خواسته شده که یکی از معاونان خود را به عنوان بهبود کسب و کار معرفی کنند تا شاهد اقدامات مناسب برای بهبود در این زمینه باشیم.

 وی افزود: متاسفانه بانک‌های خصوصی در استان منابع خاصی در استان مصرف نمی‌کنند و حدود ۱۰ درصد منابع جذب شده را به عنوان تسهیلات پرداخت کرده‌اند که باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان با بیان اینکه سال ۹۵ در بخش محصولات کشاورزی لرستان دو میلیون و ۴۰۱ هزار تن محصولات زراعی تولید شده است عنوان کرد: در زمینه تولیدات باغبانی ۲۴۰ هزار تن، ۲۳ هزار و ۸۷۰ تن آبزیان و ۳۲۳ هزار تن محصولات دامی نیز تولید داشته‌ایم.

سلاحورزی با اشاره به اینکه مقدار مصرف محصولات کشاورزی در لرستان یک میلیون و ۲۶۰ هزار تن است بیان کرد: بیش از ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار تن محصولات مازاد کشاورزی در استان داریم که شش درصد مازاد این محصولات که حدود ۵۰ هزار تن است صادر شده و باید در یک برنامه چهار ساله مقدار صادرات در این زمینه به ۳۰ درصد برسد تا بتوان بخشی از مشکلات اقتصادی استان را حل کرد.

انتهای پیام/د

۵۰ هزار تن از محصولات کشاورزی لرستان صادر شد

برچسب ها: کشاورزی ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.