قاسم محمدی مدیر عامل شرکت کشت و صنعت مغان روز جمعه در همایش ملی زنجیره ارزش، برندینگ و صادرات در بخش کشاورزی و دامپروری اظهار کرد: هر چند در شرکت کشت و صنعت مغان فاصله زیادی با بازارهای جهانی داریم، ولی مصمم هستیم محصولات خود را در تراز جهانی تولید کنیم و صادرات را در این شرکت افزایش دهیم.
مدیر عامل شرکت کشت و صنعت مغان از شناسایی و تولید ۶۰ نوع مشتقات لبنیات با ارزش اقتصادی در کشت و صنعت مغان خبر داد و افزود: کشت و صنعت صرفاً معطوف به بخش کشاورزی نیست. در کنار آن علم به بنگاهداری است که کشت و صنعت را به مقصد و هدف متعالی خود میرساند.
وی ادامه داد: در حال حاضر در شرکت کشت و صنعت مغان علاوه بر تولیدات کشاورزی با استانداردهای بهروز اقدام به نگهداری، بسته بندی و طبقه بندی محصولات هم شده است.
محمدی ضرورت برندینگ در کشت و صنعت مغان را یادآور شد و گفت: برندینگ برای هر بنگاه اقتصادی و تولیدی ضروری است و در حال برنامه ریزی برای راه اندازی فروشگاههای زنجیرهای هستیم.
وی از افزایش تجاری سازی ۱۳ محصول در کشت و صنعت مغان خبر داد و گفت: تجاری سازی محصولات کشت و صنعت مغان از هفت محصول در سبدغذایی به ۱۳ محصول افزایش یافته و تلاش میشود در سالهای آینده تجاری سازی محصولات شرکت به ۴۵ مورد برسد.
مدیر عامل شرکت کشت و صنعت مغان بیان کرد: سرمایه گذاریهای اقتصادی و کلان باعث توسعه همه جانبه در تکنولوژی، منابع انسانی، مهارت افزایی، افزایش درآمد میشود و بعد از بازدید سفرای کشورهای عضو اکو از کشت و صنعت مغان و همت مسئولین استانی و همچنین وزارت امورخارجه رایزنیهای خوبی در صادرات و همچنین شناساندن ظرفیتهای عظیم کشت و صنعت انجام شده است.
محمدی با اشاره به میزان تولید محصولات متنوع کشاورزی در کشت و صنعت مغان افزود: ۸۰۰ هزار تن محصولات متنوع کشاورزی در بخشهای زراعی، باغی، دامی و صنایع تبدیلی سالانه در این مجموعه و بنگاه عظیم اقتصادی تولید و روانه بازار مصرف داخلی و خارجی میشود.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اظهار کرد: بخشی از این تولیدات در قالب زنجیره ارزش و با کیفیت بالا و با برند مغانه و مالیکو علاوه بر عرضه به بازار داخلی به کشورهایی نظیر پاکستان، افغانستان، عراق و حوزه خلیج فارس با تنوع خاص صادر میشود.