بخشدار جوکار با اشاره به لزوم اطلاعات دقیق از زیرساخت ها و امکانات،گفت:این اطلاعات در زمان بحران کمک بسیاری می‌کند.

لزوم اطلاعات دقیق از زیرساخت‌ها و امکانات برای مقابله با بحرانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فرهاد جهانیان بخشدار جوکار با بیان اینکه بحران‌ها در زندگی امروزی اجتناب‌پذیر هستند، اظهار داشت: بحران ربطی به زمان و مکان  ندارد و در تمام کشورها، مکان‌ها و زمان‌ها با بحران روبرو هستیم و در واقع انسان و نوع بشر با آمادگی خود نشان می‌دهد در بحران‌ها ما چقدر آسیب‌پذیرهستیم.

 وی در ادامه افزود: آسیب پذیری در بحران ها  به میزان شناخت از بحران، نوع بحران، میزان صدمات، آمادگی و برنامه‌ریزی برای مقابله با بحران بستگی دارد.

جهانیان بیان کرد: مجموعه مدیریت بحران مجموعه گسترده‌ای است، هر چقدر این مجموعه از همه دستگاه‌ها شناخت کافی داشته باشد، می‌تواند از توانایی آنها استفاده کند و با هم افزایی مدیریت بهتری داشته باشد.

بخشدار جوکاربا بیان اینکه جمعیت هلال احمر فقط بخش امداد و نجات در بحران‌ها را برعهده دارد گفت: مدیریت بحران مراحل مختلفی دارد از جمله پیشگیری، آمادگی، مقابله و در انتها بازسازی و تمام این مراحل باید در کنار امداد و نجات وکمک رسانی به بقیه باشد تا ما بتوانیم یک مدیریت خوبی در زمان بحران داشته باشیم.

وی تاکید کرد: باید اطلاعات خوبی از موقعیت مکانی و منطقه برای مقابله با بحران داشته باشیم.

 جهانیان در ادامه به تشریح این موضوع پرداخت و گفت: باید از چند بُعد در مقابله با بحران‌ها آماده بود و اطلاعات دقیق از زیرساخت‌ها، امکانات و ظرفیت‌های دستگاه‌ها و اینکه هر کدام چه مسئولیت و وظایفی دارند، وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات باید در شهرستان جمع‌آوری شود، بیان کرد: به طور قطع این اطلاعات در زمان بحران کمک بسیاری می‌کند.

بخشدار جوکار با تاکید بر لزوم امادگی همیشگی برای مقابله با بحران بیان کرد: باید یک تابلو مدیریت بحران در اتاق دهیاری و بخشداری طراحی و نصب کنیم که شامل نقشه شهر، مکان‌های عمومی، مدرسه و تعداد آن، آنتن مخابراتی، مخزن آب، امکانات و تجهیزات، ماشین آلات به عنوان یک الگو و متحدالشکل طراحی شود.

انتهای پیام/ د.ا

مقابله با بحران لازمه آگاهی از زیرساخت‌ها و امکانات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.