مدیر کمیته امداد امام خمینی گلپایگان گفت: 120 نفر یتیم تحت حمایت از سوی 548 حامی حمایت می‌شوند که سرانه پرداختی به هر یتیم در ماه 226 هزار تومان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عباسعلی لچینانی  اظهار کرد: سیاست کمیته امداد در سال‌های اخیر توانمند سازی مددجویان و سوق دادن کمک‌های بلاعوض به سمت کمک‌های معوض است.

وی افزود: در کنار کمک به افراد از کار افتاده، افراد با استعداد شغلی در خانواده مددجویان برای اجرای طرح اشتغال‌زایی شناسایی و برای دریافت تسهیلات اشتغال به بانک معرفی می‌شوند و پس از اشتغال‌زایی نیز از سوی امداد تا رسیدن به استقلال و پایداری شغلی حمایت می‌شوند.

مدیر کمیته امداد گلپایگان گفت: شناسایی افراد تحت حمایت برای آموزش حرفه‌آموزی در دوره‌های بلند مدت و کوتاه مدت مرحله بعدی اشتغال مددجویان است.

وی تأکید کرد: ارتقای سطح فرهنگی جامعه سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی است، کمیته امداد محصول بعضی از ناهنجاری‌های اجتماعی را دریافت می‌کند و خانواده آنان زیر چتر حمایتی امداد قرار می‌گیرند، اگر وضعیت فرهنگی و اقتصادی جامعه ارتقا یابد قطعأ آمار خانواده مددجویان طلاق و زندان کاهش پیدا می‌کند.

لچینانی اذعان کرد: طلاق و آسیب‌های اجتماعی در بین خانواده مددجویان امداد کمترین آمار را دارد زیرا کمیته امداد کلاس‌های آموزشی در سنین قبل از ازدواج، آموزش همسرداری، خانواده و مهارت‌های زندگی برای مددجویان تحت حمایت برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 3 هزار 224 خانوار تحت حمایت کمیته امداد گلپایگان هستند که جمعا 6 هزار نفر می‌شوند، افزود: در 9 ماهه امسال حدود 15 میلیارد ریال کمک در قالب مستمری به این تعداد خانواده‌های تحت حمایت پرداخت شده است.

مدیر کمیته امداد گلپایگان، افزود: از سوی امداد به تعدادی خانواده‌ نیازمند غیر تحت حمایت در شهرستان به صورت موردی حمایت می‌شود.

وی با بیان اینکه سال جاری تا کنون 200 میلیون تومان به مددجویان تحت حمایت کمک موردی شده است، تصریح کرد: 27 مورد جهیزیه به مبلغ 780 میلیون ریال، پرداخت 748 میلیون ریال کمک درمانی به 957 نفر مددجو در 9 ماهه امسال انجام شده است.

لچینانی با بیان اینکه یکی از بهترین اعمال نیکوکاران کمک و حمایت از ایتام است، گفت: 120 نفر یتیم تحت حمایت از سوی 548 حامی حمایت می‌شوند که سرانه پرداختی به هر یتیم در ماه 226 هزار تومان است.  

وی تصریح کرد: از سوی کمیته امداد ماهانه مبلغی برای بیمه بازنشستگی 206 نفر از زنان سرپرست خانوار و افراد طرح‌ اشتغال به تأمین اجتماعی واریز می‌شود، پس از طی دوره پرداخت حق بیمه آنان از مستمری برخوردار و از چرخه حمایتی امداد خارج می‌شوند.

مدیر کمیته امداد گلپایگان گفت: برای کمک تعمیرات و تکمیل مسکن 60 مددجوی امداد امداد در سال جاری یک میلبارد و 660 میلیون ریال پرداخت شده است.

وی افزود: در راستای توانمند سازی و اشتغال مددجویان در سال جاری 125 مورد تسهیلات بانکی به مبلغ 24 میلیارد ریال به مددجویان پرداخت شده که نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است.

لچینانی گفت: 26 نفر برای آموزش به فنی و حرفه ای معرفی شدند که پس طی دوره آموزش با در اختیار قراردادن تسهیلات و سرمایه کار به آنان زمینه اشتغال آنان فراهم خواهد شد.

وی گفت: در صورتی که کارخانه‌های صنعتی فرزندان مددجوی امداد را بکارگیری کنند بخشی از بیمه تأمین اجتماعی آنان از سوی کمیته امداد پرداخت می‌شود.

مدیر کمیته امداد گلپایگان گفت: در 9 ماهه امسال 215 دانش‌آموز و 51 نفر دانشجو با  حمایت امداد به تحصیل اشتغال دارند که به طور متوسط 60 هزار تومان ماهانه به هر دانش‌آموز و دانشجو پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد برای مدیریت فقر در جامعه نیازمند کمک و مشارکت خیرین است، تصریح کرد: در تعامل با مسؤولان در کمک برای ترغیب خیرین، مشارکت‌ آنان در سال جاری احساس می‌شود و در همین راستا سال جاری یک میلیارد و 650 میلیون تومان به کمیته امداد کمک نقدی شده است.

لچینانی گفت: در سال جاری احداث 20 باب منزل مسکونی برای مددجویان در سطح  شهر و روستاهای شهرستان با مشارکت خیرین کلید خورد،  در حال حاضر 6 باب از این منازل تکمیل و 3 باب منزل خریداری شده و مابقی از این تعداد در حال احداث است.

وی با بیان اینکه در سال جاری مبلغ یکصد میلیون تومان زکات به کمیته امداد پرداخت شده است، گفت: در 9 ماهه سال جاری از تعداد 16 هزار صندوق‌ صدقات مبلغ 500 میلیون تومان جمع آوری شده است.

مدیر کمیته امداد گلپایگان با بیان اینکه 200 مورد وام کارگشائی به مبلغ 6 میلیارد و 500 میلیون ریال پرداخت شده است، گفت: سال جاری در جشن عاطفه‌ها 37 میلیون تومان جمع آوری شده است.

وی اذعان کرد: سال جاری شعب بانک ولایت در سطح کشور تحت نظارت بانک مرکزی و پشتیبانی بانک ملی راه اندازی شد.

لچینانی افزود: مستمری مددجویان از سوی بانک ولایت به حساب آنان واریز می‌شود و مددجویان می‌توانند از طریق خود پرداز تمام شعب بانکی مبلغ مستمری خود را دریافت کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار