با هدف گرامیداشت شهدای بمباران هوایی منطقه حسین‌آباد اعضای هیات کوهنوردی دورود به قله باباهور کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ هاشم یاراحمدی رئیس هیات کوهنوردی دورود بیان داشت: صعود به قله باباهور با هدف گرامیداشت شهدای بمباران سال ۶۵ در منطقه حسین‌آباد که منجر به شهادت ۶۰ تن از هموطنان و همشهریان شده، انجام شد.

وی افزود: صعود به قله باباهور بیش از ۲ ساعت به طول انجامید و پیش از این نیز صعود‌هایی به غارمردگان، کوه‌های زاگرس و پریزکوه بزرگ وصعود به منطقه رزستان، چشمه چوب به چوب، کوهپیمایی عمومی چشمه سیب به مرحله اجرا در آمده است.

وی  با بیان اینکه همه علاقه‌مندان می‌توانند در برنامه‌ها شرکت کنند گفت: برنامه‌های این هیات در حوزه آموزش، صعود‌های بلند و خارج از کشور انجام شده و قسمت قهرمان پروری تقویت خواهد شد و امیدواریم به زودی مقام‌هایی برای شهر کسب کنیم.

فرزند شهیده تاج طلاقائدرحمت نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره مادرشان و دیگر شهدا، امنیت حاکم شده امروز را مرهون خون پاک شهدا دانست و افزود: در سال ۶۵، دربمباران رژیم بعث عراق به شهرستان ۱۳ سال سن داشتم و خاطرات زیادی از مادرم دارم.

غلامحسین پیرهادی افزود: مادرشهیدم، فردی مهربان، دلسوز و شیر زن لرستانی که در اثر بمباران رژیم بعثی عراق جان خود را تقدیم انقلاب کرد و یاد و خاطره ۶۰ شهید بمباران منطقه حسین آباد در قلب ما ثبت بوده و خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی دشمن و تمام دنیا دست به دست هم داده بودند و ایثار و شهادت، سرانجام عزت و سعادتمندی را به ارمغان آورد، از همه کوهنوردانی که در صعود حضور داشته‌اند، تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/م

صعود اعضای هیات کوهنوردی دورود به قله باباهور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.