با حضور معاون اول رئیس جمهور، طرح توسعه بزرگترین شرکت تولید رینگ اسپرت و قطعات آلومینیومی در ایران و خاورمیانه افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ طرح توسعه شرکت کارخانجات رینگ اسپورت شهرستان نی ریز با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار انواع رینگ خودرو راه اندازی و برای ۲۶۵ نفر اشتغال ایجاد شده است.

احد فتوحی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اظهار کرد: با بهره برداری از طرح توسعه این کارخانه که سومین کارخانه بزرگ تولید رینگ اسپورت خودرو جهان است، مجموع ظرفیت اسمی تولید این مجموعه به بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزارعدد رینگ در سال افزایش یافت.

وی اضافه کرد: برای راه اندازی طرح توسعه این مجموعه صنعتی افزون بر ۳۰ میلیون یورو معادل ۱۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

وی اضافه کرد: برای راه اندازی طرح توسعه این مجموعه صنعتی افزون بر ۳۰ میلیون یورو معادل ۱۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

احد فتوحی اضافه کرد: در حال حاضر با اجرای طرح توسعه بیش از ۵۲۰ نفر به طور مستقیم در این شرکت مشغول به کار هستند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به اینکه این کارخانه در حال حاضر انواع رینگ‌های آلومینیومی را برای خودروسازان ایرانی تولید کرده و در کنار آن سایر قطعات موتوری مانند فیدبک تایر، موتور EF۷ و یا اولماژو موتور EF۷ تولید می‌شود، اظهار کرد: به طور تقریبی می‌توان گفت: حدود ۷۰ درصد از ماده اولیه این محصولات از آلومینیوم است.

وی با بیان اینکه امکان تولید رینگ در تمامی سایز‌ها (از سایز ۱۳ تا ۱۹) برای محصولات در این مجموعه صنعتی فراهم شده است، اضافه کرد: مشتریان محصولات این مجموعه صنعتی ایران خودرو، سایپا و کرمان خودرو هستند.

 وی با اشاره به بومی سازی دانش فنی تولید این محصولات در این مجموعه صنعتی، تصریح کرد: فعالیت این مجموعه صنعتی در حوزه تولید رینگ اسپرت و قطعات آلومینیومی است و هم اکنون به عنوان بزرگ‌ترین شرکت تولید رینگ اسپرت و قطعات الومینیومی است.

فتوحی با بیان اینکه هم اکنون در سطح جهان، ۱۰ مجموعه صنعتی تولید رینگ اسپورت به فعالیت می‌پردازد، گفت: این کارخانه که در زمینی به مساحت حدود ۴.۵ هکتار ساخته شده، بزرگترین کارخانه تولید این محصولات در خاورمیانه و سومین تولید کننده بزرگ دنیا است.

وی گفت: از مرحله راه اندازی و نصب ماشین آلات تا تولید محصول و نیز به روز رسانی خطوط تولید همه به وسیله نیرو‌های داخلی انجام شده و هیچ کارشناس خارجی در راه اندازی کارخانه و نیز تولید آن دخالت نداشته است.

انتهای پیام/ن

افتتاح طرح توسعه شرکت رینگ اسپورت نی ریز با حضور معاون اول رئیس جمهور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار